תביעה מול משרד הביטחון – כל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים

לצערנו, יש לא מעט אנשי כוחות הביטחון וחיילים שנפצעים במהלך אירועים ביטחוניים. פציעות אלה עשויות לבוא לידי ביטוי בפן הפיזי והנפשי. כידוע, הטיפול בהן עשוי להיות מורכב ויקר. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות את המודעות להגשת תביעה מול משרד הביטחון שתאפשר לפצועים לקבל את הזכויות שמגיעות להם על פי החוק. קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו את כל הפרטים העדכניים שאסור לכם לפספס.

 

מי זכאי להגיש את התביעה?

חוק השיקום והתגמולים שנקרא "חוק הנכים" קובע שאנשי כוחות הביטחון (סוהרים, משמר אזרחי, שוטרים, אנשי שב"כ וכו') וחיילים (סדיר, מילואים, קבע) יכולים להגיש תביעה למשרד הביטחון במידה והם נפצעו במהלך השירות. ראוי לציין שהפגיעה בשדה הקרב עשויה לבוא לידי ביטוי לא רק באופן פיזי, אלא גם בפן הנפשי.

 

איך אפשר להגיש את התביעה?

הגשת התביעה יכולה להתבצע תוך הסתייעות מצד עורך דין מוסמך. סעיף 18 לחוק הנכים קובע שנכי צה"ל יכולים לקבל את התגמולים מיום השחרור שלהם. מי שרוצים לקבל את הזכויות שמגיעות להם, צריכים לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ מצד משרד עורך דין מומחה למשרד הביטחון – יואב אלמגור  שיבדוק את חומרת הפגיעה ויסייע בהגשת התביעה. נציין שהליך ההגשה כולל 2 שלבים: שלב ההכרה ולאחר מכן, שלב קביעת הנכות שמקנה פיצויים לתובע.

 

השלב ה 1 – ההכרה בפגיעה

כאמור, תביעה שמוגשת נגד משרד הביטחון מצריכה קודם כל הכרה בפציעה שאירעה לחייל. בשלב זה תצטרכו למלא טופס ייעודי יחד עם עורך הדין. בטופס זה, תצטרכו לנמק תחילה אודות הפגיעה שאירעה לכם ולצרף מסמכים רפואיים שמציגים את מצבכם הרפואי. בנוסף לכך, תתבקשו להוסיף את המסמכים הבאים:

  • תצהיר נסיבות מחלה או חבלה שייחתם על ידי עורך הדין שלכם
  • אישור על ביצוע שירות
  • דו"ח פציעה ועוד

 

שלב ההכרה נחשב למשמעותי וממושך. שכן, הוא מצריך איסוף של חומרים רפואיים וחקר מעמיק אודות המקרה שאירע.

 

השלב ה 2 – קביעת הנכות

בשלב זה אתם צפויים לקחת חלק בוועדה רפואית שתבדוק את הפציעה שאירעה ותעניק אחוזי נכות שיזכו אתכם בהמשך בתגמולים. וועדה זו הינה בעלת חשיבות גבוהה וחשוב להגיע אליה בליווי עורך הדין שלכם שיכין אתכם לקראתה על הצד הטוב ביותר, כדי שתקבלו את אחוזי הנכות שמגיעים לכם כחוק. שכן, ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, כך תהיו זכאים לפיצוי כספי גבוה ולהיפך.

 

ניתן לערער על החלטתה של הוועדה

נהוג לחלק את אחוזי הנכות שניתנים לתובעים ל – 2:

  1. אחוזי נכות שנעים בין 10% – 19% לצמיתות
  2. אחוזי נכות שעולים על 20%

 

במקרה הראשון, התובע יהיה זכאי לקבלת תגמול חד פעמי. במקרה השני, התובע יוכל לקבל שורה ארוכה של הטבות ותגמולים כספיים שיינתנו לו מידי חודש. קורה לא פעם שתובעים מגלים שהוועדה לא התרשמה מספיק מהמצב הרפואי של התובע, כך שהיא מסרה לו אחוזי נכות נמוכים יחסית. מי שמצאו את עצמם בתרחיש כזה יכולים לערער על החלטת הוועדה תוך הסתייעות מעורך דינם. זה יסייע בהגשת ערור לוועדה העליונה של משרד הביטחון, במטרה להעלות את אחוזי הנכות.

 

מילים אחרונות לסיום

תביעה מול משרד הביטחון אינה עניין של מה בכך. מדובר בהליך אורך ומורכב שמצריך הסתייעות מצד עורך דין מומלץ ובעל ניסיון רב בתחום. כעת אתם מכירים בפרטים הבסיסיים שנוגעים לתביעה, כך שנותר לכם רק לפנות לעורך דין שיסייע לאורך כל הדרך ויאפשר לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם כחוק.

חוק הנכים

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף