מהי קצבת נכות כללית ואיך משיגים אותה?

תוכן עניינים

הביטוח הלאומי מאפשר לכל אזרח תושב המדינה לתבוע קצבת נכות כללית במידה וכושר ההשתכרות שלו נפגע בלפחות 50% ממה שהיה רגיל להרוויח לפני הפגיעה והנכות שלו מגיעה ל – 60%. קשה מאד לעמוד לבד מול הביטוח הלאומי גם כשהמקרה שלכם מאד ברור, ועוד קשה יותר למצות את הזכויות עד תומן.

עורך דין מתמחה לתביעות מול ביטוח לאומי יכול לסייע בידכם למצות את מלוא הזכויות שלכם, לעבור את התהליך תוך מתן ייעוץ, ליווי ותמיכה ולהקל ולפשט עבורכם את התהליך המשפטי, כאשר ברקע ישנה התמודדות עם החיים עצמם בצל הנכות.

 

להיות נכה בישראל

על אף מאמצים מבורכים להפוך את מדינת ישראל לנגישה יותר, מכילה יותר, מבינה יותר וידידותית יותר לקהילת הנכים בישראל, עדיין קשה בה מאד להיות נכה, במיוחד כאשר הנכות הינה שקופה. נכים בישראל נאבקים מדי יום ביומו כדי לנהל שגרת חיים עצמאית ככל הניתן, להתפרנס בכבוד ולדאוג למשפחתם. אך לעיתים קרובות הכאב, המוגבלות והסבל הרב מכריעים את האדם, ולמען שלמות גופו ונפשו הוא נאלץ לצמצם את שעות העבודה שלו או לעבור לעבוד בעבודה רווחית פחות כדי לשמור על כוחותיו.

במקרה שבו אדם בעקבות מחלתו או נכותו נאלץ להסתפק בהכנסה שנמוכה ב – 50% ממה שהיה רגיל לפני הנכות, והנכות שלו מגיעה ל -60%, הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית מן הביטוח הלאומי שנקראת קצבת נכות כללית. לא קל לנהל את תהליך ההכרה הממושך והקשה הזה, ולכן מאד מומלץ שיהיה לצידכם עורך דין המתמחה בניהול תביעות מול ביטוח לאומי נכות כללית שיכין אתכם לועדות השונות, יאסוף את כל המסמכים הדרושים ויכין את תיק התביעה בדיוק באופן שבו המוסד לביטוח לאומי דורש וימקסם את הסיכויים שלכם להשיג את מלוא הסכום שמגיע לכם.

 

קצבת נכות כללית

נכון לשנת 2023 קצבת הנכות הכללית כפי שמפורסם באתר הביטוח הלאומי עומדת על 4,063 ש"ח לחודש. אך בטרם תוכלו להתחיל לקבל אותה תצטרכו לעבור תהליך ארוך ומתיש:

  • הכנות לקראת הגשת התביעה – עליכם להגיע מצויידים בכל המסמכים הרפואיים הנדרשים ולמלא את כל הטפסים הנכונים בדייקנות. תיק שיהיו בו חסרים מסמכים לא יטופל וחבל.

 

  • הגשת תביעה במסלול הרגיל או המהיר – המסלול הרגיל מיועד למקרים שבהם אין דחיפות, ואילו המסלול המהיר מיועד למקרים דחופים של מצוקה כלכלית וגופנית קשה.

 

  • קביעת נכות רפואית על ידי ועדה רפואית – בשלב הזה תוזמנו לועדה רפואית אשר ייתכן ותבקש ראיון, מבחנים שונים, בחינת המסמכים הרפואיים ועוד. בסוף המפגש איתכם ייקבעו לכם אחוזי נכות רפואית.

 

  • קביעת דרגת אי כושר – דרגה זו קובעת את הדרגה שבה נפגעתם ביכולתכם להשתכר או לנהל את משק הבית, מאחר וגם עקרות בית זכאיות לנכות כללית אם אינן מסוגלות עוד לטפל במטלות הבית.

 

  • פרסום שיעורי הקצבה ובנוסף גם הטבות שונות הנלוות אליה – אתם מקבלים תשובה סופית לגבי גובה הקצבה שתקבלו מביטוח לאומי וגם שורה של הטבות ששוות הרבה מאד כסף, זמן ומאמץ כגון סיוע רפואי, סיוע נפשי, פטור מתור, פטור ממס ופטור מתשלומים שונים ורשימה ארוכה מאד של זכויות.

 

  • הגשת ערר – במידה ולא תהיו מרוצים, תוכלו להגיש ערר ולנמק מדוע לדעתכם מגיע לכם יותר.

 

הכי טוב כשיש עורך דין לביטוח לאומי לצידכם

הדרך לקבלת הקצבה רצופה בועדות שלא קל לצלוח לבד. נוכחותו של עורך דין לביטוח לאומי לצידכם תהפוך את המסע לנוח, פשוט וקל יותר. עורך הדין יסייע לכם בכל שלב ושלב ויעזור לכם למצות את מלוא הזכויות שלכם.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
הבנת דיני נזקי רכוש: מדריך מקיף

נזקי רכוש הם פגיעה ברכוש של אדם אחר שנגרמת כתוצאה מפעולה או מחדל. פגיעות אלו יכולות להתרחש במגוון נסיבות, כגון תאונות דרכים, גניבה, שריפה או