תהליך קבלת אזרחות פולנית – מדריך מקוצר

תוכן עניינים

אם תמיד רציתם להוציא אזרחות אירופאית, אבל לא ידעתם מאיפה להתחיל לבצע את ההליך – ריכזנו עבורכם מדריך מקוצר, שיסביר לכם מהם השלבים העיקריים שאותם תצטרכו לעבור בהליך הוצאת האזרחות הפולנית. מדובר על הליך ארוך אך לא מסובך, שבסופו תוכלו להנות מהטבות רבות שלהם זכאים אזרחי האיחוד האירופי!

 

מהו ההליך שאותו תצטרכו לעבור בדרך להוצאת האזרחות הפולנית?

ההליך מתחיל בשלב מקדמי, שבו בכלל תבינו האם יש לכם זכאות לקבל אזרחות פולנית. הזכאות ניתנת על פי רוב לכל מי ששורשיו פולניים, ויכול להוכיח זאת באמצעות מסמכים שונים. בדיקת זכאות לאזרחות פולנית תוכלו לבצע באתר של עו"ד עמיחי זילברברג, שמתמחה בכל הנושא של הוצאת אזרחות פולנית ופורטוגלית. הבדיקה היא קצרה ומהירה, וניתנת ללא כל עלות.

אם מצאתם שאתם זכאים לקבלת אזרחות פולנית, יש להמציא מסמכים שונים ולהגיש אותם אל השגרירות הפולנית בישראל (בין המסמכים יהיו אלו המעידים על זיקתכם לפולין, תעודת הלידה שלכם או של בעל האזרחות המקורית, תעודת נישואין ועוד). שימו לב שעבור לפחות חלק מהמסמכים תידרשו להחתים אפוסטיל, על מנת לאמת את המסמכים, ולתרגם את המסמכים לשפה הפולנית.

לאחר הגשת המסמכים, תאלצו להמתין עד לאישור הבקשה שלכם. שימו לב שתהליך זה עשוי להימשך זמן רב (הממוצע הוא שנה, אך ייתכנו מקרים בהם זמן ההמתנה יהיה קצר או ארוך יותר – כתלות במורכבות של התיק).

לאחר קבלת אישור הבקשה שלכם וקבלת התעודה המקורית מפולין, תצטרכו לתאם תור בשגרירות הפולנית בישראל על מנת להוציא דרכון פולני. כאשר תקבלו את הדרכון לידיכם, תוכלו באופן רשמי לומר שאתם אזרחי פולין, וחלק מהאיחוד האירופי.

 

הליך עצמאי או על ידי גורם מקצוע?

אחת מהשאלות שתצטרכו לשאול את עצמכם לפני התחלת ההליך, היא האם אתם מעוניינים לבצע זאת באופן עצמאי, או להסתייע בגורם מקצועי שעוסק באופן יום יומי בהוצאת אזרחות פולנית.

היעזרות בגורם מקצוע אמנם תייקר מעט את ההליך, את היא עשויה מלקצר משמעותית את הזמן שבו תאלצו להמתין, וכן לחסוך לכם התעסקות בירוקרטית רבה שכרוכה בהגשת הבקשה לאזרחות (כמו לאתר אדם שמוסמך לתרגם את המסמכים שלכם לפולנית ולשלם לו עבור התרגום, לשלוח את המסמכים לנוטריון על מנת לקבל את חתימת האפוסטיל ועוד).

 

היתרונות של אזרחות פולנית

אמנם הדרך לקבלת האזרחות עשויה להיות ארוכה, אך היתרונות שהיא תוכל להעניק להם יהיו שווים את כל רגעי ההמתנה שבדרך.

בעזרת האזרחות הפולנית תוכלו לגור ולעבוד בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופי, להיות זכאים למעבר חופשי בין כל המדינות האלו (ללא צורך בביקורת גבולות), ללמוד בחינם (או תוך סבסוד משמעותי) במוסדות האקדמאיים היוקרתיים שנמצאים בכל רחבי האיחוד האירופי, לרכוש נכסי נדל"ן בכל רחבי האיחוד האירופי ועוד.

 

כרטיס טיסה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
איך להוציא דרכון פורטוגלי לבד

בעקבות הודעת ממשלת פורטוגל בשנת 2015 על האפשרות של יהודים ממוצא ספרדי להוצאת דרכון פורטוגלי, רבים מתעניינים בתהליך ההנפקה ומבקשים לממש את זכאותם לדרכון. מגוון