אלימות בתוך המשפחה

תוכן עניינים

אלימות במשפחה נוגעת בנו במקום רגיש, הגרעין שאמור לתת את התמיכה וההגנה הוא זה שפוגע. אלימות פיזית, אלימות מילולית, אלימות כלכלית וגם תקיפות מיניות – אלו קורים בכל שכבות האוכלוסייה ובכל גיל ללא הבדלי דת, גזע או מין.

 

התמודדות ראשונית

דיווח – הדבר הראשון שיש לעשות במקרה של אלימות משפחתית הוא לפנות למשטרה או למוקד המידע והסיוע של משרד הרווחה – 118 ולדווח. בנוסף, ישנה חובת דיווח על פגיעה בקטינים וחסרי ישע. המוקדים זמינים בכל יום, בכל שעה לכל מענה. ישנם עוד מגוון רחב של עמותות הנותנות כתף ועזרה בהתמודדות עם מקרי אלימות במשפחה.

צו הגנה – בית משפט מורה על הרחקת בן המשפחה הפוגע מהבית המשותף, ממקום העבודה של בן / בת הזוג ומונע מהתוקף ליצור קשר עם הנפגע בכל פלטפורמה שהיא (כתב, בעל-פה, טלפונית וכו'). תוקף צו ההגנה הוא עד שלושה חודשים ואף ניתן להאריכו. במידה והפוגע מפר את הצו זוהי עבירה פלילית וחשוב לדווח למשטרה, דבר היכול להביא למעצרו של התוקף ולהגשת כתב אישום נגדו.

 

אלימות המשפחה סטטיסטיקות

  • כל שנה מתלוננות יותר מ- 10,000 נשים על אלימות במשפחה.
  • רק אחד מכל 10 מקרים של אלימות במשפחה מדווח למשטרה.
  • כ- 4 ילדים נרצחים בכל שנה, ללא מגמת ירידה בשנים האחרונות.
  • יש כ- 20,000 עבירות בין בני זוג בכל שנה.

 

ייצוג על ידי עורך דין

תיקים של כאלה הם רגישים וחשוב לקבל ייצוג מעורך דין המבין את הצרכים של המשפחה וייצג אותם בצורה מתחשבת לטובת המשפחה ככלל, תוך שמירה על תא משפחתי בריא לילדים תוך כוונה של מניעת מקרה אלימות נוסף אך בלי ליצור קרע ביחסים ובהתפתחות הילדים עם תוצאות המקרה.

לעורך דין המייצג אדם שנאשם באלימות במשפחה ישנם כמה דברים שראוי להתייחס אליהם בתשומת לב, במידה ובית המשפט מצא את לקוחו אשם. למשל: היחסים בין הנאשם למשפחתו, כיצד העונש ישפיע על שאר בני המשפחה ומהו העונש הראוי לחומרת המעשה. שכן, הענישה החלה על הנאשם גם משפיעה על שאר בני משפחתו ועל חיי היום-יום שלהם.

הענישה בנושא אלימות משפחתית מחמירה במיוחד על מנת ליצור הרתעה ולצמצם מקרים כאלו, מתוך הבנה שזהו מצב רגיש ויש לנהוג בו ברגישות ובנחישות – איזון בין אלו יביא להקלה בחיי הגרעין המשפחתי.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מינוי אפוטרופוס

לפי החוק, כל אדם מעל גיל 18 אחראי לגופו, נפשו ורכושו. במקרים מסויימים בהם אדם בוגר לא מסוגל לבצע החלטות בעצמו דואגים לו למינוי אפוטרופוס

תהליכים משפטיים באימוץ

אימוץ – הליך המקנה לאדם מעמד חוקי של הורה על ילד שנולד להורים אחרים. הליך האימוץ מלווה ומפוקח כולו על ידי בית המשפט לענייני משפחה

הסכם ממון לידועים בציבור

החלטתם לבלות את החיים שלכם יחד, אבל לא תחת מוסד הנישואים. במקרים מסוימים תוכלו לקבל מעמד של "ידועים בציבור" אשר יעניק לכם חלק מהזכויות להן

הפחתת מזונות ילדים

בני זוג שמתגרשים ויש להם ילדים משותפים חייבים להמשיך לדאוג לרווחתם הכלכלית לאחר פירוק השותפות הזוגית ביניהם. דמי המזונות הם התשלום שמשלם בן הזוג שלא