מהי רשלנות רפואית בלידה?

תוכן עניינים

מעבר לכך שמדובר בתהליך מרגש אליו חיכינו והתכוננו במשך מספר חודשים, הלידה היא גם פרוצדורה רפואית מורכבת ביותר, המחייבת את הצוות הרפואי לפעול ולהגיב במהירות לכל תרחיש והתפתחות. אחרת, ייתכנו השפעות מרחיקות לכת על בריאותם וחייהם של האם והתינוק, באופן המאפשר הגשת תביעת רשלנות רפואית בהתאם

 

מדוע תהליך הלידה נחשב לפרוצדורה רפואית מורכבת?

רגע הלידה, אליו התכוננו במשך כל חודשי ההריון הממושכים, נחשב לפרוצדורה רפואית רגישה ומורכבת, היות והאם והרך הנולד נמצאים במצב מסכן חיים של ממש, באופן המחייב את הצוות הרפואי, החל מהאחות וכלה ברופא המיילד, לפעול במומחיות ודייקנות ולגלות ערנות גבוהה לכל מצוקה ובעיה העלולה להתרחש בתהליך הלידה.

חוסר זיהוי מוקדם של סימנים המעידים על בעיות העלולות להתפתח וכן תגובה מאוחרת לכל אותם סימנים מוקדמים, עלולים לעלות לאם ולתינוקה בנזקים בלתי הפיכים ובמקרים מסוימים, אף בחיים עצמם. כפי שנראה מיד, מקרים אלו יכולים בהחלט להיחשב כמקרי רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם.

 

רשלנות רפואית בלידה

ככלל, רשלנות רפואית מוגדרת כמצב בו הרופא, או מי מאנשי הצוות הרפואי, פעלו ברשלנות וכתוצאה מאותה פעולה רשלנית נגרם נזק למטופל. את מקרה הרשלנות מקובל לבחון על פי מבחן הרופא הסביר, כלומר, כיצד רופא אחר היה נוהג באותו מצב. ככל והתקיימה חריגה מנורמות הטיפול המקובלות, הרי שהמקרה ייחשב כשרשלנות רפואית.

כך, רשלנות רפואית בלידה תתרחש בכל מקרה בו תהליך הלידה לא התבצע כראוי וגרם לנזקים שונים לאם ו/או לעובר. חשוב לציין כי, רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש לא רק כתוצאה מטיפול רשלני, אלא גם כתוצאה מחוסר פעולה, דוגמת אי זיהוי סימני מצוקה. במידה ונגרם לכם נזק במהלך הלידה, היכנסו לכאן לבדוק האם מדובר ברשלנות רפואית בלידה.

 

מהם המקרים הנפוצים של רשלנות בלידה?

רשלנות בלידה יכולה להתרחש בכל שלב של הלידה, החל מהשלבים הראשוניים של חיבור האם היולדת למוניטור, דרך ביצוע תהליך הלידה עצמו ועד הרגעים שלאחר הלידה. בין המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בלידה, נמצאים: קרעים לא מבוקרים אצל היולדת, החלטה שגויה על שיטת הלידה המתאימה ואי השגחה על היולדת ברגעים שלאחר הלידה.

 

תביעת רשלנות רפואית בלידה

ככל ונגרמו לאם ו/או לעובר נזקים במהלך הלידה, מומלץ יהיה לבדוק עם עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית אם אכן מתקיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית. כדי לבסס את עילת התביעה, על עורך הדין יהיה להוכיח את הנזק שנגרם, יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שבין השניים.

 

לסיכום

תהליך הלידה הוא תהליך רגיש, הנחשב לפרוצדורה רפואית מורכבת, כאשר כל חריגה מנורמות הטיפול המקובלות, לרבות אי זיהוי סימני מצוקה של האם ו/או העובר, יכולים בהחלט להיחשב כמקרי רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעה ולקבל פיצויים בהתאם.

רשלנות רפואית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוות דעת רשלנות רפואית

על מנת שתוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד המוסד בו טופלתם כמו גם הרופא המטפל נדרשת מכם קבלה של חוות דעת לרשלנות רפואית. כיצד מקבלים?

הכוח של אבחון מוקדם

כידוע, אבחון מוקדם של מחלת הסרטן, משמעו טיפול במחלה כאשר היא בשלביה המוקדמים, בשלבים אלו הסיכויים להחלמת המטופל גבוהים משמעותית. ככל שהאבחון מתאחר, כך הסיכויים

אילו מקרים נפוצים יש של רשלנות רפואית?

מי שפתח חדשות לאחרונה יודע עד כמה הרופאים עייפים. עייפים בעקבות תורנויות מתמשכות ואינסופיות שמוגדרות כיום כתורנויות של 26 שעות, בעקבות ההפגנות המתמשכות לתנאים בסיסיים,

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה אחד מהביטויים הנפוצים ביותר של רשלנות בישראל כיום. ישראלים רבים זכאים לפיצויים נאים, אם רק ישכילו להכיר א הרשלנות הרפואית ולתבוע את