כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

אפשר לקבל פטור חלקי או מלא מתשלומי מס הכנסה באמצעות דיווח על תאונה ומחלה, כחלק מקצבת נכות כללית, בגלל תאונת עבודה ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, הדבר החשוב הוא להכיר את מאפייני החוק ולפעול בצורה מסודרת על פי התקנות

 

למי מגיע פטור מתשלום מס הכנסה?

קבלת פטור ממס הכנסה יכולה להקל משמעותית על הנטל הכלכלי עבור יחידים המתמודדים עם קשיים שונים. פטור ממס הכנסה אינו הקלה גורפת העומדת לרשות כולם, אלא אמצעי ממוקד שנועד לסייע לאלו שנמצאים במצבים ספציפיים, כגון מצבים בריאותיים חמורים, נכויות או תוצאות של תאונות.

פטורים אלה הם כמו קווי הצלה פיננסיים, המבטיחים כי הזכאים יכולים לשמור על חלק גדול  יותר מהכנסתם כדי לקזז את הסכומים הנדרשים לעמידה באתגרים הצפויים להם.

פטור ממס הכנסה

איך מקבלים את הפטור בגלל מחלות קשות וכרוניות?

קיימים מקרים בהם ניתן להשיג פטור ממס הכנסה ליחידים הנאבקים במחלות קשות וכרוניות. יש לציין כי לא מדובר רק בדחייה זמנית אלא שהפטור יכול לחול עד שבע שנים רטרואקטיבית. פטור זה יכול להביא לחיסכון משמעותי, לרוב בסכום משמעותי המוחזר לחשבון הבנק של הפרט.

 

מהו הפטור שמקבלים ממס הכנסה אחרי תאונה?

במקרה מצער של תאונה המובילה לנכות, יכולים יחידים לתבוע פטור מתשלומי מס הכנסה עבור תקופת אי כושרם. הדבר רלוונטי במיוחד כאשר הנכות משתרעת על פני תקופה של שישה חודשים, מה שמדגיש את ההכרה של המדינה בהשפעה הכלכלית ארוכת הטווח של פגיעות מסוג זה.

 

קצבת נכות כללית לעומת פטור ממס הכנסה

מי שאינו מסוגל לעבוד עקב מחלה או תאונה ונחשב כבעל דרגת נכות גבוהה, זכאי לקצבת נכות כללית. תמיכה כספית חודשית זו לא רק עוזרת לפצות על היעדר הכנסה עקב הנכות, אלא גם יכולה לבוא עם יתרון נוסף של הפחתת נטל המס על כל הכנסה נוספת שתהיה לנפגעים.

מס הכנסה

פטורים אחרי תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תרחיש נוסף שבו הביטוח הלאומי ממלא תפקיד חיוני. ההטבות הניתנות לפיצוי על פציעות במקום העבודה, עשויות לכלול הקלה בתשלומי מס הכנסה מתוך הכרה בשיבוש הכלכלי שנגרם מהפגיעה וחוסר היכולת להרוויח הכנסה לאחר מכן.

 

תהליך הגשת הבקשה נגיש וללא תשלום

התהליך מבטיח שהזכאים יוכלו לקבל פטור ללא עומס נוסף. התיעוד הנדרש כולל בדרך כלל ראיות רפואיות לנכות ותלושי שכר עדכניים עבור המועסקים. ניתן להגיש בקשות באמצעות ערוצים מרובים: מערכות מקוונות, דואר או ביקורים אישיים במשרדי מס – אם כי ייתכן שיהיה צורך בקביעת תורים.

לאחר הגשת הבקשות נבדקות על ידי רשויות המס ולאחר אישור – ניתנת תעודת פטור. לטוענים לפטור על השתכרות שוטפת, האישור ניתן למעסיק להתאמת ניכויי מס במקור. אם הפטור חל על שנים עברו, הוא עשוי להביא להחזר מס, ולשפר עוד יותר את מצבו הכלכלי של הפרט.

מס הכנסה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים