מה נחשב לנזיקין לדירה?

תוכן עניינים

כבעלים של דירה או בית, אחד החששות הגדולים סובב סביב נזקים שעלולים להיגרם לנכס. בין אם מדובר בנזקי רטיבות, שריפה, נזקי בנייה לקויה או כל סוג נזק אחר, חשוב להכיר את זכויותיכם ולדעת מהם נזקי הנזיקין שניתן לתבוע עבורם פיצוי. ידע בתחום זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף וצרות בעתיד.

 

 נזקי רטיבות

אחד הסוגים השכיחים של נזקי נזיקין לדירה הם נזקי רטיבות ונזילות. נזקים אלו יכולים לנבוע מבעיות באיטום, מנזילות מהגג או מהצנרת, ריקבון עץ ועוד. רטיבות עלולה לגרום לנזקי עובש, קילופי צבע, פגיעה בריהוט ובציוד הביתי, ועלולה אף לסכן את שלמות המבנה. במקרים חמורים, ייתכן צורך בשיקום יסודי של הנכס.

 

נזקים כתוצאה מבנייה לקויה

נזקי בנייה לקויה הם אחד הסוגים החמורים של פגיעת נזיקין לדירה. כאשר הבנייה אינה עומדת בתקנים ובחוקים, היא עלולה לגרום לכשלים במבנה כמו סדקים, שקיעות, חוסר יציבות וכדומה. בנזקים מסוג זה ייתכן גם צורך בעבודות הריסה ובנייה מחדש של חלקים מהדירה או הבית. במקרים בהם קיים צורך בפנייה לעורך דין כדאי לפנות למי שמתמחה בתחום הנזקין כדוגמת עורך דין נזיקין שי סולטן.

 

נזקי שריפה

נזקים כתוצאה משריפה הם דוגמה נוספת לנזיקין לדירה. שריפה עלולה לגרום נזק רב – מנזקי אש ועשן ממוקדים ועד להרס מוחלט של הנכס. גם כאן יש צורך בפינוי, שיקום והשקעה כלכלית משמעותית. נזקים לתשתיות ומערכות מעבר לנזקים פיזיים למבנה, גם נזקים למערכות הדירה עצמה, כמו חשמל, מים, ביוב, מיזוג האוויר ואחרות, יכולים להיחשב כנזיקין שניתן לתבוע עבורם. כשל חמור במערכות אלו עלול להשבית את הדירה מתפקוד תקין.

 

מי אחראי לנזקים?

כאשר מדובר בנזיקין לדירה, חשוב לזהות את הגורמים האחראים לנזקים על מנת לפנות אליהם בתביעת הפיצויים. במקרים רבים, האחריות נופלת על כתפי הקבלן או חברת הבנייה שביצעו עבודות בנייה לקויות שגרמו לנזקים. לעיתים, האחריות היא של חברת הניהול והאחזקה של הבניין שלא טיפלה כראוי בתקלות ובתחזוקה שוטפת. גם רשויות מקומיות וגורמים ציבוריים אחרים עלולים לשאת באחריות במקרים של נזקים שמקורם בתשתיות עירוניות כמו ביוב, צנרת מים או נזקי שיטפונות. במקרים אלו, הרשות המקומית עשויה להיות הנתבעת העיקרית בתביעת הנזיקין.

 

דרכי פעולה ותביעה

במקרה של נזיקין לדירה, חשוב לנקוט בפעולות המתאימות – לתעד את הנזקים, לאסוף ראיות ומסמכים, ולהיעזר במומחים שונים כמו שמאי נזיקין ומהנדסים. לאחר מכן, רצוי לפנות לייצוג משפטי מקצועי ע"י עו"ד שינהל את תביעת הנזיקין מול הגורמים האחראים או חברות הביטוח.

 

לסיכום

נזקי נזיקין לדירה יכולים להיות מסוגים שונים וחמורים – החל מנזילות ועובש וכלה בנזקי שרפה או סדקים בשל בנייה לקויה. כל הנזקים הללו עלולים להוביל להוצאות תיקון ושיקום כבדות, ועל כן חשוב לפנות לעורך דין לנזיקין שיטפל בתביעת הפיצויים בצורה מקצועית, ויבטיח את קבלת הפיצוי המלא המגיע לכם על פי חוק.

דִירָה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים