איזה גוף מעניק פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

אזרחים רבים במדינת ישראל יודעים שיש אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה, אבל בודדים מהם יודעים מהו הפטור הזה, מי יכול לקבל אותו ומי בכלל הגוף שמעניק אותו? יצאנו לבדוק את כל הפרטים החשובים האלו וחזרנו עם מסקנות שיאפשרו לכלל האזרחים במדינה להכיר את העניין לעומק. הישארו אתנו ומי יודע? אולי תחסכו לעצמכם תשלומים למס הכנסה.

 

תכירו תחילה את המומחים שיודעים הכול על מס הכנסה

רגע לפני שנציג בפניכם את המסקנות שלנו בנושא, אנו מוכרחים לציין כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל  מומחים שיודעים דבר או שניים על מס הכנסה. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו סקר מקיף ברחבי הרשת וביקשנו לקבל פרטים מיודעי עניין.

לשמחתנו, פנו אלינו מעל ל – 40 גורמים שונים שציינו בפנינו כי יש להם ידע מקיף. שלחנו לכל אחד מהם שאלות (את אלו שנכתבו לעיל) ולאחר שקיבלנו את כל התשובות המפורטות, התחלנו בכתיבת המדריך. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות לכל אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. שכן, בזכותם הוא עולה לרשת וצפוי להביא למודעות נרחבת בנושא.

 

תכירו תחילה את הזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה

אי אפשר להציג בפניכם את הגוף שמעניק פטור ממס הכנסה מבלי לציין בפניכם מי הם האנשים שזכאים לקבל את הפטור. שכן, מדובר בשני עניינים שקשורים זה בזה. אז אלו שזכאים לקבל הפטור הם מי שיש להם תעודת עיוור או נכים שנקבעו להם מעל ל  – 90% נכות לצמיתות. יש עוד רשימה של זכאים, אך בחרנו לא לפרט את כולה. שכן, כעת, חשוב לנו להציג בפניכם שמדובר באוכלוסייה שיש לה נכות שנקבעה על ידי המוסד לביטוח הלאומי.

 

נו, אז איזה גוף מעניק את הפטור ממס הכנסה?

התשובה כבר הוצגה בפניכם בפסקה הקודמת. מדובר במוסד לביטוח הלאומי. הוא זה שקובע אם לאדם יש אחוזי נכות בעקבות אחד או יותר מהמצבים הללו:

  • מחלה
  • תאונה
  • פגיעה אחרת

המוסד לביטוח הלאומי קובע את אחוזי הנכות הללו לאחר שהוא פוגש את האזרח בוועדה רפואית שבה מוצגים כל הפרטים הרפואיים אודותיו.

 

איך נקבע הפטור בסופו של דבר?

אם לא נכחתם בוועדה רפואית בחייכם, כדאי שתדעו שמדובר בוועדה שבה יושבים מומחים (רופאים) שבודקים את המצב הרפואי של האזרח. יש טבלה מסודרת ובה מופיעים אחוזים שניתנים לכל פגיעה שהיא. כך שבסופו של דבר, האזרח מקבל אחוזי נכות שיאפשרו לו לקבל הטבות שונות. במידה ונקבעו אחוזי נכות שמתאימים לקבלת הפטור, האזרח יכול להגיש את פרטיו למס הכנסה ולקבל את הפטור לו הוא זכאי.

 

לסיום

עד כאן המידע המקיף בכל הנוגע למוסד לביטוח לאומי – הגוף שמעניק את הפטור ממס הכנסה. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים בנושא, אתם יכולים להעביר אותם הלאה ולהפיץ את המידע.

הגוף מעניק פטור ממס הכנסה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוק 125 ד – ההסבר המלא

העתיד הכלכלי שלנו מטריד כל אחד מאיתנו, כי כמו שכולנו רואים, המצב בארץ רק הולך ונהיה מורכב יותר ויותר. אנשים עובדים כאן שנים רבות ועדיין

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה

רשויות המיסים בישראל עובדת מול מיליוני מעסיקים ומועסקים בכל רגע נתון. במהלך השנים הצטברו מיליארדי שקלים שנגבו ממס יתר ששולם על ידי מועסקים רבים. על

מאיר בקרמן מדבר על החזרי מס

אנשים רבים מתמודדים עם עומסים רבים בחיים, בין היתר עם חוסר הידיעה והוודאות לגבי עולם המיסים הנרחב והמסובך. במיוחד אם אתם בעלי עסק או עצמאיים,

שכר אמנים – מה זה?

לא כל שכר שווה באופיו ובמידה ואתם מרצים או אומנים טוב שהגעתם למאמר הזה, שכן מחנכים ואמנים הם בין המקצועות אליהם מס הכנסה מתייחס באורח

החזר מס שבח – מה אומר החוק בנושא

מס שבח הוא מס יחסי שחל על עסקת מכירת נכס מקרקעין. מדובר במס אשר עשוי להגיע לסכומים גבוהים מאוד. בגבייתו, נעשית הבחנה בין נכס אשר