קיבלתם סירוב לפטור ממס הכנסה – מה הלאה

תוכן עניינים

 הרבה אנשים שסובלים מנכות כללית, נפצעו במקום העבודה, חלו, או שעברו תאונה כזאת או אחרת לא מודעים לכך שהם זכאים לפטור מלא ממס הכנסה.

אך כמו כל דבר במדינה, ברור לנו שזה לא פטור שנקבל באופן פשוט, ובשביל להיות זכאים לפטור המיוחל נצטרך לעמוד בתנאים ובקריטריונים מסוימים בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי.

במקרים רבים, אזרחים שסובלים וצריכים את הפטור הזה בכדי להתקיים בכבוד, ניגשים לוועדה הרפואית אך מקבלים סירוב מטעם הוועדה ואחוזי נכות נמוכים למרות שהם סובלים ממצבם. נקלעתם למצב כזה?

מכירים בן משפחה או חבר קרוב שמתמודד עם הסיטואציה?

בואו נברר מה עושים הלאה.

 

אחוזי נכות

ע"פ החוק, בכדי להיות זכאים למשהו כמו פטור ממס הכנסה, נצטרך לעמוד באחוזי דרגת נכות מסוימים. אחוזי הנכות נקבעים ע"פ קריטריונים שנקבעו מראש וחשוב לברר אם אנו נמצאים בקריטריונים האלו.

הוועדות המוסמכות לקביעת אחוזי הנכות שישפיעו עלינו בהמשך התהליך הם:

  1. וועדות מוסמכות בביטוח לאומי.
  2. וועדות מטעם משרד הביטחון המתמקדות בנכים ובנפגעי פעולות איבה.
  3. וועדות משרד האוצר.

 

וועדה רפואית

התהליך בוועדה הרפואית לעיתים מסורבל ולא ברור, יש צורך לאסוף המון מסמכים רפואיים המעידים על מצבינו הבריאותי או הנפשי ולקבוע מועד לוועדה רפואית. במעמד הוועדה, נציג את מצבנו הרפואי ולפיכך הוועדה מחליטה על אחוזי הנכות.

ההחלטה יכולה להיות או לצמיתות או מוגבלת בזמן מסוים שלאחר תקופת הזמן נצטרך להגיש בקשה חדשה לפטור ממס.

 

סירוב לפטור ממס הכנסה

לעיתים, החלטת הוועדה מספקת לנו אחוזי נכות שלא מספיקים לנו בשביל לקבל את הפטור המיוחל. במידה ועברתם את הוועדה וקיבלתם פחות מ – 90% אחוזי נכות, נצטרך להגיש עירעור על החלטת הוועדה בכדי לממש את זכויותינו.

בכדי לערער על ההחלטה, יש בידינו 45 ימים מרגע החלטת הוועדה בהם נצטרך להגיש מסמך מפורט המסביר את מצבינו ולהוסיף מחדש את המסמכים הרפואיים הנחוצים לנו. את הערעור נאלץ להגיש לפקיד שומה במס ההכנסה את בקשת הערעור שעליו נאלץ לשלם תשלום מסוים.

חשוב שנדע, שגם בתור אזרחים וגם מטעם מס הכנסה יש אופציה לערעור על החלטות הוועדה הרפואית.

 

פנייה לעורך דין

התהליך לקבלת הפטור יכול להיות מייגע ומתיש, במיוחד במצב בו נתקלים בסירוב מצד הוועדה הרפואית, ולכן במצבים כאלה יש צורך לפנות לעורך דין מוסמך בתחום הרפואה שידע להעריך את המצב ולאבחן את הסיכויים לקבלת הערעור.

בנוסף לכך, עורך דין חיצוני מסייע לנו ומייצג אותנו באופן רשמי בפני הוועדה, מציג את טענותינו, עונה על שאלות וחוסך לנו את כאבי הראש.

 

סיכום

ביטוח לאומי ומס הכנסה שניהם גופים לא קלים, ולעיתים כדי לקבל מה שמגיע לנו נצטרך להתאמץ יתר על המידה ולעיתים גם לפנות לגורמים לחיצוניים שישיגו עבורנו את הפטור המיוחל גם לאחר שנתקלנו בסירוב.

עורך דין מיסים

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוק 125 ד – ההסבר המלא

העתיד הכלכלי שלנו מטריד כל אחד מאיתנו, כי כמו שכולנו רואים, המצב בארץ רק הולך ונהיה מורכב יותר ויותר. אנשים עובדים כאן שנים רבות ועדיין

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה

רשויות המיסים בישראל עובדת מול מיליוני מעסיקים ומועסקים בכל רגע נתון. במהלך השנים הצטברו מיליארדי שקלים שנגבו ממס יתר ששולם על ידי מועסקים רבים. על

מאיר בקרמן מדבר על החזרי מס

אנשים רבים מתמודדים עם עומסים רבים בחיים, בין היתר עם חוסר הידיעה והוודאות לגבי עולם המיסים הנרחב והמסובך. במיוחד אם אתם בעלי עסק או עצמאיים,

שכר אמנים – מה זה?

לא כל שכר שווה באופיו ובמידה ואתם מרצים או אומנים טוב שהגעתם למאמר הזה, שכן מחנכים ואמנים הם בין המקצועות אליהם מס הכנסה מתייחס באורח

החזר מס שבח – מה אומר החוק בנושא

מס שבח הוא מס יחסי שחל על עסקת מכירת נכס מקרקעין. מדובר במס אשר עשוי להגיע לסכומים גבוהים מאוד. בגבייתו, נעשית הבחנה בין נכס אשר

איזה גוף מעניק פטור ממס הכנסה?

אזרחים רבים במדינת ישראל יודעים שיש אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה, אבל בודדים מהם יודעים מהו הפטור הזה, מי יכול לקבל אותו ומי בכלל הגוף