החזר מס להורים גאים – כיצד החוקה מתייחסת להורים הגאים בישראל

תוכן עניינים

מדינת ישראל מעניקה לפי חוק הטבות במס להורים לילדים קטנים, כדי לסייע להם עם הנטל הכלכלי הכבד הכרוך בהקמת משפחה.

יחד עם זאת, זוגות חד מיניים לא קיבלו הכרה רשמית מהמדינה שנים רבות ולכן גם לא נהנו מהטבות, או החזרי מס בגין ילדיהם הקטנים.

אבל החל משנת 2013 חל שינוי בגישה.

רשות המיסים הודיעה על מתן זכויות שוות לזוגות חד מיניים ומאז, גם זוגות חד מיניים זכאים להטבות והחזרים כמו כולם.

אז מי זכאי ומה צריך לעשות כדי לקבל את הכסף שמגיע לכם?

 

החזרי מס להורים

הורים בישראל מקבלים מהמדינה קצבת ילדים מביטוח לאומי – אותה מקבלים גם זוגות חד מיניים שיש להם ילדים, אך הורים הטרוסקסואליים בלבד, היו זכאים עד שנת 2013 גם להטבה במס, אשר אם לא מימשו אותה במועד, היתה הופכת להחזרי מס.

כיום, גם זוגות הורים חד מיניים זכאים לקבל את ההטבה הזו שכל תפקידה הוא לעזור בגידול הילדים על הצד הטוב ביותר ולתת לילדים סיכוי שווה להצליח בחברה.

 

איך מקבלים החזר מס להורים גאים?

כיום, הורים גאים, כמו כל ההורים בישראל, זכאים להטבה במס לאחר לידת תינוק. כדי לקבל את ההטבה, יש לדווח על הלידה בהקדם, אולם הורים רבים, מסיבות שונות, לא מדווחים על הלידה, אלא לאחר זמן רב.

לכן, הם לא יכולים לממש את ההטבה המגיעה להם, אשר מטרתה להפחית את גובה המס שהם משלמים.

כתוצאה, הורים אלה ממשיכים לשלם מס גבוה יותר, עד שהטעות מתגלה ומדווחת.

אבל בשלב זה, כבר הצטבר בקופת המדינה סכום כסף, אשר נחשב ל"עודף" המגיע לעובד ששילם את המיסים ולכן, על העובד לדווח על השינויים שחלו בחייו – כמו למשל לידת תינוק ולהגיש בקשה מסודרת למס הכנסה, כדי לקבל החזר כספי.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס להורים?

כדי לקבל את הזכאות להטבה במס, יש לדווח למס הכנסה על לידת תינוק. את הדיווח אפשר לעשות דרך המעסיק באמצעות טופס 101 בתחילת שנה, או ישירות למס הכנסה.

אם הצטברו לכם החזרי מס כי לא דיווחתם בזמן, אתם יכולים למלא טופס 135 – בקשה להחזרי מס.

לצרף לבקשה מסמכים רלוונטיים, כמו צילום ת"ז עם שם התינוק + תעודת לידה.

את הבקשה המלאה והמפורטת יש להגיש לרשויות המס.

לאחר מכן יש להמתין עד שהבקשה נבדקת ומאושרת ואז, לאחר כחודשיים בדרך כלל, הכסף ייכנס ישירות לחשבון הבנק שלכם, כפי שהוא מעודכן אצל רשות המיסים.

 

לסיכום

הורים גאים בישראל זכאים לקבל את כל מה שהורים הטרוסקסואלים מקבלים. רק צריך להגיש את הבקשה הנכונה בזמן הנכון והכסף ייכנס לכם לחשבון.

כדי להבטיח שהכסף יגיע במהירות וכדי להבטיח שלא יהיו טעויות בהגשת הבקשה, מומלץ להיעזר בשירותיו של גוף מקצועי המטפל בבקשות להחזרי מס.

למידע נוסף לחצו: https://indigofinance.co.il

 

דגל בצבעי הגאווה - אילוסטרציה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוק 125 ד – ההסבר המלא

העתיד הכלכלי שלנו מטריד כל אחד מאיתנו, כי כמו שכולנו רואים, המצב בארץ רק הולך ונהיה מורכב יותר ויותר. אנשים עובדים כאן שנים רבות ועדיין

החזרי מס בגין הפסקות בעבודה

רשויות המיסים בישראל עובדת מול מיליוני מעסיקים ומועסקים בכל רגע נתון. במהלך השנים הצטברו מיליארדי שקלים שנגבו ממס יתר ששולם על ידי מועסקים רבים. על

מאיר בקרמן מדבר על החזרי מס

אנשים רבים מתמודדים עם עומסים רבים בחיים, בין היתר עם חוסר הידיעה והוודאות לגבי עולם המיסים הנרחב והמסובך. במיוחד אם אתם בעלי עסק או עצמאיים,

שכר אמנים – מה זה?

לא כל שכר שווה באופיו ובמידה ואתם מרצים או אומנים טוב שהגעתם למאמר הזה, שכן מחנכים ואמנים הם בין המקצועות אליהם מס הכנסה מתייחס באורח

החזר מס שבח – מה אומר החוק בנושא

מס שבח הוא מס יחסי שחל על עסקת מכירת נכס מקרקעין. מדובר במס אשר עשוי להגיע לסכומים גבוהים מאוד. בגבייתו, נעשית הבחנה בין נכס אשר

איזה גוף מעניק פטור ממס הכנסה?

אזרחים רבים במדינת ישראל יודעים שיש אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה, אבל בודדים מהם יודעים מהו הפטור הזה, מי יכול לקבל אותו ומי בכלל הגוף