דואגים לפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

תוכן עניינים

אין ספק שתאונת דרכים היא חוויה לא נעימה בעליל, ולמרבה הצער סביר ביותר שרובנו יהיו מעורבים בתאונת דרכים כזו או אחרת בשלב מסוים במהלך חיינו.

אנשים רבים שהיו מעורבים בתאונות דרכים אינם מודעים לפיצויים המגיעים להם ולמעשה מוותרים על סכום כסף גדול אליו הם זכאים על פי חוק.

אנחנו במשרד עורכי דין רונן ברק ושות' סיכמנו עבורכם את המידע הדרוש עבורכם בכדי שתוכלו להתנהל בצורה נכונה במקרה של תאונת דרכים.

 

מה הם פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (תשל"ה – 1975), כל אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים, בין אם הוא נהג הרכב הפוגע, נהג הרכב הנפגע, נוסע באחד הרכבים או הולך רגל, זכאי לקבל פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה. מעבר לנזק הגופני שעלול להגרם כתוצאה מהתאונה, עלולים להגרם נזקים כלכליים ונפשיים רבים לנפגע המצריכים אף הם פיצויים כספיים נרחבים.

אנו, משרד רונן ברק ושות' שמים דגש מרכזי על מתן עזרה וסיוע משפטי לנפגעי תאונות דרכים, ועוזרים ללקוחותינו לקבל את סכום הפיצויים המירבי אליו הם זכאים על פי החוק.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין מנוסה אם נפגעתם בתאונת דרכים?

כשזה מגיע לתאונת דרכים עם נפגעים, הדבר החשוב ביותר הוא לספק לנפגעים עזרה רפואית מוקדם ככל האפשר. מעבר לפן הרפואי, הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים הוא ליצור קשר עם עורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים סמוך לרגע התאונה ככל הניתן (אפילו במקביל לקבלת הטיפול הרפואי). לרוב, כשאנשים מעורבים בתאונות דרכים הם אינם במצב נפשי לדאוג לכל מיני פרטים שעלולים להיות קריטיים עבור תביעת הפיצויים שתגיע בהמשך, ועשויים אף להשמיט פרטים חשובים כשהם מוסרים עדות למשטרה או לצוות הרפואי שמטפל בהם.

העזרות בעורך דין מנוסה, אם כך, תמנע היתכנות מצבים כאלה, שכן עורך הדין שלכם ידאג שלא יושמט שום פרט חשוב ושכל דבר שיוכל לסייע לכם לקבל את מירב הפיצויים שמגיעים לכם יהיה רשום ומתועד. זכרו, התנהלות משפטית נכונה מוקדם ככל הניתן תוודא שעמדתכם המשפטית בעת התביעה תהיה חזקה ככל שהיא יכולה להיות!

 

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים?

בתביעות לפיצויים בגין נזקי תאונות דרכים, התביעה תעשה אל מול חברת הביטוח של הרכב בו נסע הנפגע. הדבר נכון לשני הצדדים בתאונה, ללא קשר למי היה אחראי לתאונה עצמה. במקרים בהם מדובר בתאונה בין כלי רכב להולך רגל, הולך הרגל יתבע אף הוא את חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע.

במקרים בהם חברת ביטוח אינה מעורבת, לדוגמת מקרי תאונות פגע וברח או מקרים בהם אין ביטוח על הרכב הפוגע, התביעה תעשה אל מול קרן "קרנית" – קרן ממשלתית לסיוע נפגעי תאונות דרכים.

 

כלי משפטי

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב

מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?   נהיגה בשכרות