הסדר טיעון או עסקת טיעון בעבירות תעבורה?

תוכן עניינים

עבירות תנועה ותעבורה לא בהכרח מגיעות לבית משפט, אבל כשהן כן מומלץ לשקול הסדר טיעון, כמובן בליווי עורך דין.

מה הן עבירות תעבורה ומתי תרצו הסדר טיעון?

 

עבירות תעבורה

עבירות תעבורה הן עבירות על החוק בתחום הנהיגה, במקרים בהם הואשמתם בעבירות מסוג זה מומלץ לפנות לעזרה עם מומחה כמו עורך דין לתעבורה. נהיגה ללא רישיון, נהיגה בשכרות ועבירה על חוקי התנועה בכביש הם מספר קטן של דוגמאות מתוך מגוון רחב של עבירות תעבורה.

 

עבירות מסוימות יכולות להסתכם בקנס אך עבירות מסוימות, שנחשבות החמורות שבהן, יכולות גם להגיע לבית המשפט. המשפט מתנהל בבית משפט לתעבורה ובמידה ומתבצע ערעור או שהעבירה חמורה מאוד הוא גם יכול להתבצע בבית משפט מחוזי. גם הליכים משפטיים המתנהלים בבית משפט תעבורה הם הליכים פליליים ונתונים לחוק המדינה והוראות החוק הפלילי במדינה.

 

ענישה

עבירות תעבורה כוללות בתוכן מנעד רחב החל מעבירות קלות שעונשן מסתכם בקנס של מאות שקלים בלבד ועד עבירות חמורות בעת נהיגה שיכולות להגיע לגרימת מוות על הכביש. הענישה על עבירות תעבורה הוא כתלות בעבירה ואכן יכול להסתכם בקנס אך יכול גם להגיע למאסר בפועל. עבירות קלות יכולות להסתכם בתשלום הקנס אך בכל מקרה ניתן לבחור לא לשלם את הקנס ולהגיע להישפט בבית משפט על מנת לטעון לחפותו של הנאשם ולביטול העונש. העונש נקבע בתום המשפט והוא כתלות במה יורשע הנאשם במהלך המשפט. ניתן לשער מה יהיה עונש בהתאם לאישומים במשפט אך לא ניתן לדעת בוודאות מראש.

 

הסדר טיעון

במהלך הליך פלילי בכל תחום ולא רק בעבירות תנועה ניתן להגיע להסדר טיעון. לפני שבית המשפט מגיע להחלטה בדבר גזר הדין של הנאשם, ניתן להגיע להסכמה מראש כך שהנאשם מודה בסעיפי עבירה מסוימים ובהתאם נאמר לו מראש העונש שיוטל עליו. למרות שההסכם נעשה בין הנאשם והתביעה עדיין יש צורך באישור ההסדר על ידי בית המשפט. בנסיבות ספציפיות יכול בית המשפט לא לאשר את ההסדר אך לרוב הוא יאשר וההסדר יכנס לתוקף והמשפט יבוטל.

סעיפי האישום של הנאשם במשפט יכולים להיות מתוקנים במסגרת ההסדר כך שהעבירה יכולה להשתנות לגמרי ובהתאם גם העונש הצפוי לנאשם. בהתאם להודאה באשמה בסעיף מסוים בהסדר ניתן גם להגיע להחלטה מה העונש או טווח העונשים שיקבל הנאשם.

עבירות תנועה כוללות בתוכן עבירות קלות וחמורות ונידונות לרוב בבית משפט לתעבורה ולא בבית משפט מחוזי. במקרים רבים מומלץ לפנות להסדר טיעון בו אמנם הנאשם יודה באשמה בעבירה המיוחסת לו אך העונש יהיה עונש צפוי ומוסכם ולעיתים אף יוקל ביחס לעונש שאותו היה מקבל ללא ההסדר.

 

חוק ומשפט

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב

מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?   נהיגה בשכרות