עברתם תאונת דרכים? גלו מה גובה הפיצוי שתקבלו ומי ישלם לכם

תוכן עניינים

תאונת דרכים יכולה לקרות כתוצאה מהתנגשות עם רכב אחר או כתוצאה מפגיעת רכב בהולך רגל או רוכב אופניים. מדובר על אירוע קשה הנושא עימו לעיתים קרובות פגיעות פיזיות ונפשיות, שיש להן השלכות כלכליות בנוסף להתמודדות עם הפציעות. לכן, חשוב לדעת מהן זכויותיהם של נפגעי תאונות דרכים, ומה גובה הפיצוי שאפשר לקבל. עברתם תאונת דרכים? קראו את המאמר הבא.

 

מי זכאי לפיצויים?

כל מי שנפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא נהג, נוסע, הולך רגל או רוכב אופניים, זכאי לפיצויים. הפיצויים ניתנים עבור נזקים גופניים, נזקים נפשיים, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות ועוד.

 

מי משלם את הפיצויים?

ברוב המקרים, חברת ביטוח החובה של הרכב שגרם לתאונה היא זו שמשלמת את הפיצויים על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, ייתכן שהפיצויים יינתנו על ידי גורם אחר, כגון:

  • קרנית ביטוח תאונות דרכים – זוהי קרן ממשלתית המספקת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שלא היה להם ביטוח חובה ולנפגעי תאונות "פגע וברח".
  • ביטוח חיים – במקרים של פגיעה קשה או מוות, שהפיצויים יינתנו על ידי חברת ביטוח החיים של הנפגע.
  • הביטוח הלאומי – במקרים של פגיעה קשה, ייתכן שהנפגע יהיה זכאי לגמלת נכות מהביטוח הלאומי.

מי משלם את הפיצויים

מהו גובה הפיצויים

גובה הפיצויים נקבע על ידי בית המשפט או על ידי חברת הביטוח, בהתאם לחומרת הפגיעות, גיל הנפגע, מצבו הבריאותי, הפסדי השכר שלו והוצאותיו הרפואיות.

 

כיצד מקבלים פיצויים?

כדי לקבל פיצויים יש לפנות לחברת הביטוח של הרכב שגרם לתאונה ולמלא טופס תביעה. לטופס התביעה יש לצרף מסמכים רפואיים, אישורים על הפסדי שכר וקבלות עבור הוצאות רפואיות. חשוב לזכור שמייד התאונה יש לקבל טיפול רפואי ולדאוג לאישור על התאונה מהמשטרה. קבלת אישור משטרתי לנפגעי תאונות דרכים היא לצורך כיסוי הטיפול הרפואי באמצעות חברת הביטוח.

 

הגשת תביעה

תביעת פיצויים נפגעי תאונות דרכים מול חברת הביטוח יכולה לארוך שנים, מאחר וחברות הביטוח מבצעות חקירה משלהן ומקשות על התובעים. לפיכך, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות דרכים, שיסייע לכם להגיש את התביעה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

חשוב לדעת שיש להגיש את התביעה תוך 3 שנים מיום התאונה. כמו כן, שימו לב, חברת הביטוח רשאית להציע לכם פשרה. חשוב לשקול את ההצעה היטב לפני קבלת ההחלטה ולהתייעץ עם עורך הדין. ככל שעורך הדין יהיה עם יותר ניסיון ומוניטין, כך ההצלחה בתביעה תהיה גבוהה יותר.

 

סיכום

נפגעי תאונות דרכים זכאים לפיצויים עבור הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהתאונה. חשוב לדעת מהם זכויותיהם ומי ישלם להם את הפיצויים. מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות דרכים, שיסייע לכם להגיש את התביעה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

להתייעץ עם עורך הדין

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב