תאונת דרכים עם נפגעים – איך לפעול ברגע שאחרי

תוכן עניינים

תאונת דרכים היא אירוע אמוציונאלי ומלחיץ, בייחוד כשיש נפגעים בתאונה. למרות זאת, חשוב לשמור על קור רוח ברגעים שאחרי התאונה ולזכור שלכל מה שנעשה או נאמר ברגעים שאחרי התאונה תהיה השפעה על ההליך המשפטי שיתנהל בעניין.

 

תיעוד הזירה

ההליך המשפטי שיעסוק בתאונה יתבסס בראש ובראשונה על ראיות (כמו כל הליך משפטי). לכן, חשוב מאוד לצלם את מה שיכול להיות רלוונטי. הצילום החשוב ביותר נוגע למיקום הרכב, כך יהיה קל יותר להוכיח את רשלנותו של הצד השני (ולמנוע הפללה שלנו). לאחר מכן יש לתעד את מצבו של הרכב השני, כדי למנוע דרישות מופרכות מצד בעלי הרכב.

 

עם מי לדבר

האינטראקציה בין מעורבים בתאונה מתחילה מהחלפת פרטים (פרטים אישיים של המעורבים ושל סוכני הביטוח שלהם). חשוב לוודא שהפרטים שהצד השני מוסר מדויקים ומלאים, ללא פרטי קשר ניהול ההליך הופך להיות מסובך יותר. חשוב לזכור שאין לסרב לבקשה למסור פרטים, בסופו של יום יהיה אפשר לאתר את המעורבים בתאונה  בכל מקרה והסירוב למסור פרטים יפעל לרעת המסרב. בנוסף, אחד המכשירים החשובים ביותר בבית המשפט הוא עדים, מומלץ לדבר אם אנשים שראו את התאונה ולבקש מהם מספר טלפון כדי לזמן אותם כעדים בעת הצורך.

 

על מה חותמים? על כלום

תופעה נפוצה בעולם תאונת הדרכים היא ההחתמות הצהרות שונות  – וויתור על זכויות או הודאה באשמה. פעמים רבות הנהג הפוגע יציע לכם לקבל כסף "במקום" ובתמורה תתבקשו לחתום על וויתור על זכויות. יש להבין שקשה מאוד לאמוד את הנזק כבר שעת התאונה וממילא אי אפשר לדעת כמה כסף נקבל בבית המשפט ולכן ההשלכות של חתימה כזו עלולות להיות חמורות.

 

מה לא להגיד

בין אתם מעורבים בתאונה בתור פוגעים או בתור נפגעים, אחד האינסטינקטים הראשונים הוא ליצור קשר עם הצד השני. פנייה כזו כשלעצמה היא דבר אנושי ומקובל, אבל חשוב לזכור שהשיחה יכולה להיות מוקלטת ומשפט שעלול להתפרש כנטילת אחריות מצדכם יוכל בעתיד לשמש כראיה נגדכם.

 

פנייה לייעוץ משפטי

כל העצות שהוזכרו כאן הן עצות כלליות, כדי להתנהל נכון לאחר התאונה יש ליצור קשר עם עורך דין עוד בזירת האירוע כדי לקבל ממנו מידע משפטי נוסף בנושא תאונות דרכים שיהיה רלוונטי לנסיבות הספציפיות של התאונה שאתם מעורבים בה. חשוב לזכור שהייעוץ המשפטי חיוני גם אם פניכם אינן מועדות לתביעה בבית משפטית.

 

סיכום

למרות הלחץ חשוב להתנהל בצורה נכונה לאחר התאונה. יש לתעד את כל פרטי המידע הרלוונטיים (תמונה של הרכב שלכם, הרכב השני וצילומים כללים של הזירה) ולפנות לעדי ראייה כדי שיוכלו להעיד לטובתכם (אם יהיה צורך). יצריך לבקש פרטים מלאים של הנהג השני וסוכן הביטוח שלו. אין לחתום על שום מסמך שהנהג השני רוצה להחתים אתכם אליו ויש להימנע מהתבטאויות שיש בהן נטילת אחריות. בנוסף, רצוי לפנות לעורך דין.

רכב לאחת תאונה
רכב לאחת תאונה
איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב

מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?   נהיגה בשכרות