למי ניתן לפנות כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

פטור ממס הכנסה ניתן על ידי פקיד השומה במס הכנסה בהתאם להחלטות של ועדות רפואיות הפועלות מכוח חוקים רלוונטיים שונים. ניתן לפנות לפקיד השומה ולעבור את התהליך מול הוועדה באופן עצמאי אך הדבר מקטין את הסיכויים לקבלת הפטור. ישנם גופים ואנשים שונים שמלווים מבקשי פטור בתהליך לרבות חברות למיצוי זכויות רפואיות, עורכי דין ורואי חשבון.

 

שיעורי נכות מזכים

הזכאות לפטור ממס הכנסה קיימת לנכים שדרגת נכותם הרפואית עומדת על  שיעור של 100%, וכאשר זו משכת 6 חודשים רצופים לכל הפחות. עיוור לרוב יכול לפנות לפקיד השומה על מנת לקבל פטור מבלי להידרש לעבור וועדה רפואית נוספת תוך הצגת תעודת עיוור. נכים המוגדרים כבעלי  90% נכות כתוצאה מפגיעת איברים יכולים לקבל מהוועדה פטור ממס הכנסה משוקלל על פי חישוב מיוחד.

נָכוּת

וועדות רפואיות קודמות

מי שכבר עבר וועדה רפואית ונקבעה לך דרגת נכות ברמה גבוהה בהתאם לחוקים שנפרט בהמשך יכול לעשות שימוש בקביעת הוועדה הקודמת גם לצורך קבלת הפטור ממס. הוועדות הפועלות מכוח חוק הנכים, חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה חוק לפיצוי נכי המלחמה בנאצים, חוק לפיצוי פגועי הגזזת וחוק שירותי הסעד תקפות גם לעניין מס הכנסה.

 

ללא תלות ביכולת לעבוד

חשוב  לציין כי אין קשר בין דרגת נכות רפואית המזכה בפטור ממס הכנסה לבין היכולת לעבוד ודגרת אי כושר. גם מי שמוגדר כנכה רפואי ב-100% ועובד במשרה מלאה זכאי לפטור ולמעשה הדבר נועד לעודד אנשים לעבוד למרות נכותם. תקופת נכות רפואית רציפה של למעלה מחצי שנה אך מתחת לשנה גם כאשר מתחלקת על פני מספר שנות מס מזכה בפטור נמוך וחלק על הכנסה בשיעור של- 70,000 שקלים.

ללא קשר

הגשת הבקשה

בעת הגשת בקשת פטור יש לצרף את האסמכתאות הרפואיות התומכות בטענות וכיוון שניתן לקבל פטור רטרואקטיבי לעד שש שנים לאחור כדאי לצרף מסמכים הנוגעים גם לבעיות רפואיות מהם מבקש הבקשה סבל בעברו. כחודש מעת הגשת המסמכים, שובר האגרה והבקשה התובע יזומן לוועדה רפואית של מס הכנסה היושבת במוסד לביטוח לאומי .

בעת הגעה לוועדה יש להציג תעודת זהות וניתן להיעזר במלווה בעת ההופעה בפני הוועדה. לאחר הדיון של הוועדה, זו שולחת הודעה מסכמת בדואר כשבועיים לאחר קיום הבדיקה האחרונה. ניתן לעיין בפרוטוקול המפורט של הוועדה ולשם כך יש להגיש בקשה לפקיד השומה במס הכנסה והעותק ניתן ללא תשלום.

 

סיכום פנייה לקבלת פטור ממס הכנסה

לסיכום הנושא, על מנת לקבל פטור ממס הכנסה יש לפנות לפקיד השומה במס הכנסה ולקבל זימון לוועדה רפואית. מי שנקבעו לו שיעורי נכות מוועדה קודמת רלוונטית יכול להסתמך על הפרוטוקולים הקודמים ולבקש זכאות ללא זימון לוועדה נוספת. ניתן להיעזר בעורך דין, רואה חשבון או חברה למיצוי זכויות בהגשת הבקשה, הכנה לוועדה וייצוג בפני הוועדה.

פטור ממס הכנסה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים