יתרונות וחסרונות בהסכם שיתוף במקרקעין

תוכן עניינים

ניהול עסקת מקרקעין הינו עסק לא פשוט כלל. מדובר בתחום שבו לכל חוזה יש משמעות משפטית עצומה, וכל יוזמת בנייה גוררת עימה סיכון כלכלי לא קטן. הסכם שיתוף מקרקעין הינו פתרון נהדר עבור מי שרוצה לצמצם את ההשקעה והסיכון הכלכלי, אך הוא טומן בחובו גם חסרונות לצד היתרונות. הנה כל מה שעליכם לדעת בנושא.

 

היתרונות בחתימת הסכם שיתוף במקרקעין

מדוע צריך הסכם שיתוף במקרקעין? ראשית, אין ספק שהסכם מסוג זה מאפשר לשני הצדדים לבנות ולהרחיב את כמות הנכסים שבבעלותם, תוך לקיחת סיכון כלכלי ומשפטי נמוך יותר מאשר בכל צורה אחרת. חתימת הסכם שיתוף במקרקעין גם מעניקה לכל צד תחושת ביטחון שהוא לא לבד בתוך הליך ניהול הפרויקט, ושקיים אינטרס משותף של שני הגורמים להצלחתו. בנוסף, ניהול משותף של פרויקט מאפשר לכל צד להעניק מהידע שלו לטובת יצירת מבנה או מתחם איכותי ורווחי יותר. רשת הביטחון המשפטית הזו היא זו שעוזרת למשקיעים מתחילים למשל לפנות להקמת פרויקט חדש. לכן, הסכם שיתוף מקרקעין נחשב לפופולארי בקרב יזמים מתחילים או אנשים שלא ניהלו פרויקט מסוג זה בעבר. הסכם שיתוף במקרקעין נחשב לחיוני הן עבור פרויקטים להשקעה והן עבור מגורים.

 

חסרונות/מגבלות בהסכם שיתוף במקרקעין

על אף החיוניות הברורה של חתימת הסכם שיתוף במקרקעין והתועלת שלו בפתרון בעיות משפטיות, קיימים מקרים בהם יש קושי לבצע הסכם מסוג זה בין הצדדים. פעמים רבות כאשר פרויקט מוקם על ידי זוג חברים או קרובי משפחה, הם נמנעים מחתימת הסכם זה היות והם לא רוצים לערב סוגיות משפטיות בקשר האישי, או פשוט מאמינים שאין בכך צורך.

בנוסף, עלות כתיבת הסכם שיתוף במקרקעין הינה גבוהה למדי, וגורמים אשר פונים להקמת פרויקט משותף לעיתים מעדיפים לחסוך את הכסף.

 

החשיבות של עורך דין מקרקעין בחתימת ההסכם

הסכם שיתוף במקרקעין הוא מסמך בעל תוקף משפטי, ולכן יש לנסח אותו על פי כללי הניסוח המקובלים בעולם המשפטים. במידה ויימצא במסמך פגם מסוים שיפגע באמינותו או בתוקף המשפטי שלו, הוא לא יוכל להוות גורם משפיע ביישוב סכסוכים עתידיים, וכך הסכסוך עלול להימשך תקופות ארוכות במיוחד ללא פתרון. על מנת להימנע ממצב זה, יש לפנות לעו"ד מקרקעין שידע לנסח את ההסכם באופן שיהיה ברור לשני הצדדים וללא השפעה חיצונית.

 

כיצד ניתן למצוא עו"ד מקרקעין?

עורכי דין לנושאי מקרקעין לרוב מפרסמים את עצמם באתרי אינטרנט שונים או ברשתות החברתיות וניתן ליצור איתם קשר בפלטפורמות הללו. בנוסף, ניתן להיעזר בהמלצותיהם של מכרים או בני משפחה שלקחו חלק בעבר בעסקאות מקרקעין ומכירים עורך דין מקצועי בתחום. קיימת חשיבות רבה לכמות הניסיון של העורך דין, היות והדבר ישפיע רבות על איכות המסמך ויעילותו.

 

סיכום

ברצונכם להקים פרויקט נדל"ן להשקעה אך אתם לא בטוחים שתצליחו לספוג את הסיכון הכלכלי? כנראה שהסכם שיתוף במקרקעין הוא הפתרון האידיאלי עבורכם. כיום קיימים אינספור גופים המסייעים לאנשים פרטיים בהקמת פרויקטים, והם יוכלו לסייע לכם להתניע את הפרויקט ולמצוא את עורך הדין המתאים לביצועו.

עורך דין מקרקעין

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
הפחתת היטל השבחה – פתרונות לבעיות

בשנים האחרונות, התופעה של דרישת תשלום היטל השבחה מהבעלים של ועדות מקומיות, הולכת והופכת שכיחה בקרב הוועדות. התכניות בגינן ניתן לדרוש היטל השבחה הן תוכנית

קניית דירה לבן משפחה

הורים רבים בוחרים לרכוש דירה ולרשום אותה על שם הילדים. מעשה זה נועד להעניק לילדים ביטחון כלכלי, או מקום מגורים משלהם, לחסוך במס רכישה ומס

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

עו״ד מקרקעין – לא לעשירים בלבד

כאשר שכרתם עו״ד מומחה, תוכלו לישון בשקט בזמן שאתם מבצעים את העסקה הגדולה בחייכם. מומלץ להתייעץ עבור השירות שניתן לכם והעלויות לפני לקיחת החלטה. במאמר