מי צריך לשלם על איטום גג של בניין משותף

תוכן עניינים

לקראת החורף הקרב ובא כולנו מנסים להתמגן עד כמה שאפשר מהנזקים שהוא עלול להביא איתו. גשמים, רוחות ואבק עלולים לחדור מחריצים וחורים שאינם אטומים, ולכן רבים ממהרים ומזמינים שירות של איטום גגות, לפני שיהיה מאוחר מדי. אז מי צריך לשלם על איטום גג של בניין משותף? אם אתם גרים בבניין משותף יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

 

הנאים השכנים בעיניכם?

בין אם אתם נמצאים ביחסי ידידות עם השכנים שלכם ובין אם לא, יש כמה דברים שבכל מקרה תצטרכו לעשות ביחד. כמו שמשלמים ועד בית כדי לטפל, במידת הצורך, בתקלות של חשמל, ניקיון ועוד, כך גם בכל הנוגע לאיטום גג של בניין משותף מדובר על אקט של ביחד.

 

מי צריך לשלם על איטום גג של בניין משותף?

כשיש תקלה ספציפית כמו תקלה באינסטלציה של אחת הדירות, כמובן שהדיירים או בעל הדירה משלם על התיקון בעצמו ואין שום סיבה לשיתוף של יתר דיירי הבניין בתשלום. אולם כשמדובר על עניין כמו איטום הגג – מדובר כאן בהחלט על בעיה שנוגעת לכולם.

חלק מהדיירים עלולים לעקם את הפרצוף ולא להיות מרוצים כל כך מהסידור הזה, אבל כששואלים מי צריך לשלם על איטום גג של בניין משותף התשובה היא חד משמעית – כולם כולל כולם. בדרך כלל חלוקת התשלומים מתבצעת לפי החלק היחסי ששייך לבעל הדירה שבבניין, אך רבים מעדיפים להימנע מחלוקה ספציפית כל כך והם מעדיפים לקחת את סכום האיטום ולחלק אותו שווה בשווה בין כולם.

 

אני גר בקומה הראשונה, לא מעניין אותי מה קורה בגג

זוהי אחת התשובות הנפוצות שאתם עלולים לשמוע מהשכנים שלכם. אז נכון, מי שגר בקומות התחתונות של הבניין לא מושפע באופן ישיר ממה שקורה על הגג. אבל בינינו, כמו שזה שאתם לא חוזרים הביתה עד 21:00 בערב כל יום לא ישפיע על הרצון שלכם להשאיר את הבניין נקי, כך גם העובדה שהשכן גר בקומה הראשונה לא אמורה להשפיע על הרצון שלו לאיטום הגג.

עם שכנים שכאלו נסו להתנהל בצורה עדינה אך ישירה – עבור תקלות של הבניין מי שמשלמים הם דיירי הבניין, בלי קשר לקומה בה הם מתגוררים.

 

איך עושים איטום גגות?

אחרי שהבנו מי צריך לשלם על איטום גג של בניין משותף, בואו נבין איך עושים את זה. איטום גגות רצוי לעשות דרך חברה מקצועית שתוכל לתת לכם שירות מהיר, יעיל ומקצועי. בגדול אפשר לגשת לאיטום גגות גם באופן עצמאי אך הדבר פחות מומלץ.

לפני שאתם סוגרים עם איש מקצוע מסויים, קראו קצת והיכנסו למידע נוסף על איטום גגות, וכן קבלו מספר הצעות מחיר לפני שאני מחליטים על מישהו אחד. בהצלחה ושיהיה חורף חם!

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
הפחתת היטל השבחה – פתרונות לבעיות

בשנים האחרונות, התופעה של דרישת תשלום היטל השבחה מהבעלים של ועדות מקומיות, הולכת והופכת שכיחה בקרב הוועדות. התכניות בגינן ניתן לדרוש היטל השבחה הן תוכנית

קניית דירה לבן משפחה

הורים רבים בוחרים לרכוש דירה ולרשום אותה על שם הילדים. מעשה זה נועד להעניק לילדים ביטחון כלכלי, או מקום מגורים משלהם, לחסוך במס רכישה ומס

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

עו״ד מקרקעין – לא לעשירים בלבד

כאשר שכרתם עו״ד מומחה, תוכלו לישון בשקט בזמן שאתם מבצעים את העסקה הגדולה בחייכם. מומלץ להתייעץ עבור השירות שניתן לכם והעלויות לפני לקיחת החלטה. במאמר

איך בוחרים עורך דין מקרקעין

בחירה נכונה של עורך דין מקרקעין היא קריטית בעת קנייה או מכירה של נכס. עורך דין טוב יכול לעזור לך לנווט את ההליך המשפטי המורכב