איך מתנתקים משותפות בצורה נכונה?

תוכן עניינים

את העתיד אף אחד לא יכול לחזות. לכן, גם שותפויות עסקיות שמתחילות בתחושה אופטימית, עשויות להיגמר בטעם מר. שותפות עסקית בין שני אנשים או יותר מכך, יכולה לאחר תקופה מסוימת להביא את אחד הצדדים להבנה שהוא אינו מעוניין עוד בשותפות.

כל עוד יש מי שמעוניין להמשיך עם הגוף שנוסד כתוצאה מהשותפות, או שותפים אחרים – תוכלו להתנתק מהשותפות שנכנסתם אליה בצורה מיטבית. אז איך מתנתקים משותפות בצורה נכונה?

 

שותפות עסקית

אם יש לכם רעיון למוצר מבטיח, מודל עסקי עם פוטנציאל או שירות שאתם מאמינים שיענה על צורך של אוכלוסיות רבות, אתם יכולים להקים חברה ולהתחיל ליצור רווחים. במקרים רבים, אנשים שמעוניינים להקים חברה עושים זאת במסגרת שותפות, יחד עם שותף נוסף או מספר שותפים.

היתרון בשותפות הוא שאין צד אחד שנאלץ להתמודד עם הקשיים והבעיות בעצמו, אלא מספר אנשים שיכולים לחלק את המטלות השונות ביניהם. מוטב לחתום על הסכם שותפות לפני התחלה של שותפות. לייעוץ עו"ד לחצו כאן.

 

סיבות להתנתקות

אחד השותפים יכול להחליט שהוא חפץ בהתנתקות מהשותפות. ישנן מסבר סיבות שיכולות לגרום לשותף לקבל את ההחלטות הללו. הוא יכול לעשות זאת מכיוון שהוא מרגיש מיצוי, מכיוון שהוא מעוניין לשנות את העיסוק שלו, מכיוון שהוא לא מסתדר עם השותפים האחרים או מכיוון שהוא חושב שמצב השותפות אינו עומד במקום הדרוש מבחינה עסקית. בכל אופן, מומלץ לבצע את ההתנקות בצורה נכונה, בה לא תהיה פגיעה במי שמתנתק מהשותפות, אלא להפך.

 

קבלת סיוע מעורך דין

התנתקות משותפות לא תמיד עשויה להתקבל על ידי שאר השותפים. בנוסף, ישנם הסכמים שונים שעשויים לחייב חלק מהשותפים. לכן, מוטב מראש לקבל סיוע מעורך דין, שייצג אתכם במהלך ניסיון ההתנתקות שלכם מהשותפות באמצעות הידע והיכולות המשפטיות שלו.

 

מכירת החלק בשותפות לצד שלישי

אופציה אחת שבעזרתה ניתן להתנתק מהשותפות היא על ידי מכירת חלק ממנה לצד שלישי. אם השותפים מסכימים ואם הדבר מתאפשר מבחינת הסכם השותפות, תוכלו גם להתנתק מהשותפות וגם למצוא אדם שיחליף אתכם תמורת תשלום.

 

מכירת החלק בשותפות לצד קיים

אם השותפות שלכם כוללת ארבעה שותפים למשל, תוכלו למכור את החלק שלכם בשותפות לאחד מהצדדים, או למכור את החלקים שלכם באופן שווה לשלושת השותפים הנותרים, אם הם יסכימו לכם לבצע זאת.

 

הימנעות מהליכים משפטיים

לא תמיד מכירת חלקים מהשותפות היא דבר שניתן לעשות. לפעמים, מספיק סירוב של אחד מהשותפים כדי למנוע את זה. בכל אופן יהיה מומלץ להימנע מהליכים בבית המשפט, כדי שתוכלו להתנתק בצורה מהירה ולא להיות מחויבים בתשלום.

 

חשיבות הדיאלוג

לכן, כאשר שותף מחליט שהוא רוצה להתנתק משותפות קיימת, יש חשיבות רבה לדיאלוג ולמשא ומתן, שיכול להתבצע גם על ידי עורך הדין. במקרים רבים ניתן להגיע לעמק השווה עם שאר השותפים ולהתנתק בצורה נכונה.

להתנתק משותפות

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן