כל מקרה ועורך הדין שלו – כמה חשובה התמחות עורך הדין בנושא שלך?

תוכן עניינים

עורך דין הינו אדם שסיים לימודי משפטים, סיים בהצלחה תקופת התמחות וכמו כן, עבר את מבחני לשכת עורכי הדין והוסמך לעסוק בעריכת דין ובשירות ייעוץ משפטי, על היבטיו השונים. ככלל, עורכי דין מוסמכים עוסקים הן במתן ייעוץ משפטי, הן בעבודות ניירת שונות והן בהכנת תיקים לקראת דיונים בבית המשפט.

 

מה כולל תפקידו של עורך דין?

מתפקידו של עורך דין הינו להקשיב לבעיות של הלקוחות הפונים אליו ובהתאם לכך, להעניק להם ייעוץ משפטי, בכדי לתת פתרונות לבעיותיהם. במסגרת הייעוץ שנותן עורך הדין, מטרתו לבחון את האפשרויות הניתנות בהתאם לחוק, שבאמצעותן ניתן להביא לפתרונות לבעיות המוצגות ע"י לקוחותיו השונים. באמצעות המקצועיות והידע שלו בתחום הנידון, מתפקידו של עורך הדין הוא גם לייצג את לקוחותיו בפני בית המשפט ובפני רשויות שונות, כגון: משרדי הממשלה וכד'.

למידע אודות עורך דין מקצועי, ניתן להיכנס לאתר https://fclaw.co.il.

 

כיצד מחויב עורך דין להתנהל במהלך טיפול בלקוחות?

בזמן שעורך דין, בתחום מסוים, מטפל בלקוח ומעניק לו שירות, הוא מחויב לשמור על כמה כללים הכוללים:

  1. מילוי הנחיותיו של הלקוח.
  2. שמירה על סודיות בעניין הנושא שבו מטופל הלקוח.
  3. הימנעות מניגוד אינטרסים, בנוגע לטיפול בלקוח.
  4. ניהול תקשורת תקינה מול הלקוח המטופל.
  5. טיפול בלקוח תוך אמינות וכנות ולמטרת השגת המטרות שלו (בנוגע לנושא המטופל).

עורך דין שמעניק את שירותיו ללקוחות, נדרש לעשות זאת במקצועיות רבה ועפ"י סטנדרטים גבוהים  ובנוסף לכך, עליו לפעול בהתמדה על מנת למלא אחר הוראותיהם של הלקוחות, בכדי שהטיפול בהם  יביא לתוצאות יעילות ככל הניתן.

במהלך ייצוג של לקוח, עורך הדין נדרש להיות קשוב לדרישות ולשאלות המגיעות מצד הלקוח ולספק עבורו מענה בנוגע להתקדמות בטיפול בתיק שלו.

 

התמחות בנושא משפטי

ככלל, תחום המשפטים כולל כמה ענפים שונים, אשר כל אחד מהם דורש התמחות מסוימת, בכדי שניתן יהיה לעסוק בו. תחומי ההתמחות השונים כוללים בין היתר: התמחות במפשט פלילי, התמחות בדיני מיסים, התמחות בדיני מקרקעין, התמחות בדיני עבודה, התמחות בדיני נזיקין ועוד.

כל תחום התמחות דורש לימוד של הדינים ושל החוקים הנוגעים אליו וזאת בכדי שניתן יהיה לעסוק בו בהמשך, באופן מקצועי.  מסיבה זו, בבחירת עורך דין עבור טיפול בתיק מסוים, חשוב מאוד לבחון את התחום בו התמחה עורך הדין המייצג את התיק, שכן, עליו להיות בקיא ומנוסה בעל הקשור לחוקים ולדינים הרלוונטיים לנושא התיק המטופל. ככל שעורך הדין יהיה בקיא ומומחה יותר, בתחום המטופל, כך הסיכויים להצלחת הטיפול בתיק ו/או בתביעה עשויים להיות גדולים יותר.

 

איך להצליח לבחור עורך דין מתאים בתחום מסוים?

ככלל, כמות עורכי הדין בישראל הינה גבוהה יחסית ולכן, בבחירה של עורך דין למטרת טיפול בתיק מסוים, אפשר ללכת לאיבוד די בקלות ולהתקשות בבחירת עורך דין מקצועי, שיכול להתאים בטיפול בתיק שלכם.

תחומי ההתמחות בענף המשפטים הינם רחבים ולפיכך, אין עורך דין שיכול להתמחות בכולם. לרוב, עורכי דין בוחרים בתחום התמחות אחד או בכמה תחומי התמחות בודדים, שבהם הם מעוניינים לעסוק במקצוע המשפטים.  בבואכם לאתר עורך דין בתחום מסוים, לדוגמא: בתחום הנזיקין, חשוב למקד את החיפוש בענף הרלוונטי שבו אתם מעוניינים לאתר עורך דין. בנוסף לכך, כדאי לבדוק את רמת המקצועיות והידע שיש בידיו של עורך הדין בתחום הרלוונטי עבורכם וכמו כן, את מידת השירותיות שלו כלפי לקוחותיו, את מידת אמינותו וכו'.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן