חשיבות הייצוג המשפטי במסגרת ליווי קונה או מוכר בעסקת מקרקעין

תוכן עניינים

כאשר קונים או מוכרים קרקע (כולל כל מה שבנוי עליה כמובן, כגון בית), חשוב לעשות זאת עם ייצוג עולם של בעל מקצוע.

החשיבות נובעת משלל סיבות עליהן נרחיב במאמר. לעורכי דין מקצועיים יש ידע מקצועי מלימודיהם, ובנוסף ידע שאינו יסולא בפז – ניסיון שנצבר משנות עבודתם בתחום.

 

מה ייצוג משפטי ייתן

כאמור ישנן מספר סיבות ספציפיות יותר אשר עליהן נעמוד בהמשך, לכך שייצוג משפטי הוא חשוב והוא הדבר שאתם צריכים כאשר אתם עומדים בעסקת מקרקעין מאחד הצדדים. בשורה התחתונה, עורך דין מביא אתו ידע רחב ואף ערב מוסף של שמירה על זכויותיכם כאשר הוא או היא ייצגו אתכם.

מומלץ לחפש את האחד שיתאים לכם בהתאם למטרה שלכם ובהתאם לאזורכם. אם אתם בעסקי הנדל"ן תוכלו לחפש למשל עורך דין נדל"ן בירושלים, או במידה ואתם מוכרים או קונים בית אתם גם יכולים כמובן למצוא פשוט עורך דין להסכם מקרקעין בירושלים או כמובן בכל עיר אחרת בישראל.

 

אזהרה

גם במידה והחלטתם להצטייד בייצוג משפטי לעסקה אנו מזהירים מהשכרת עורך דין אחד לשני הצדדים. כלומר, בהרבה עסקאות, הצדדים בוחרים שיהיה עורך דין אחד שאחראי על העסקה. היתרון הוא גם כספי (מתחלק לשני הצדדים) וגם נשמע שהוא יימנע סיבוכים, כאשר עורך דין רוצה בטובת שני הצדדים.

הבעיה – הייצוג שתקבלו לא יהיה אישי, וכאשר יצוצו אי הסכמות בין הצדדים, הבעיות לא יוכלו להיפטר ללא ייצוג משפטי אישי לצד שלכם. אותו עורך דין אשר אחראי על העסקה יימצא בניגוד אינטרסים כאשר עליו לפעול לטובת שני הצדדים והוא עלול אף לפרוש בלית ברירה מחלקו בעסקה.

 

ידע

כאמור, עורך דין מביא איתו ניסיון והרבה לימוד, ידע שהוא צבר. על מנת להבטיח הגנה מפני הפרות הסכמים, עניינים שרובנו לא מכירים כגון מס שבח, ואף פעולות שיש לנקוט בהן מבעוד מועד כגון בדיקות משפטיות שכדאי לעשות על מנת להגן עליכם בהמשך העסקה. כל זאת ועוד, עורך דין יכול להציל אתכם ולדאוג לכם.

 

זכויות

במשך לידע הרב שעורך הדין נותן, מטרתו היא להגן על זכויותיכם. כאשר אתם עומדים לבדכם, ללא ידע וללא הרשמיות של הייצוג המשפטי, יהיה קשה להגן על זכויות מסוימות, כולל זכויות שאולי אתם אפילו לא יודעים שמגיעות לכם.

 

עלות

נכון, שכירת ייצוג משפטי תעלה כסף, אצל עורכי דין רציניים וטובים היא יכולה לעלות לא מעט. ובכל זאת, כל עוד אתם חוששים שתאבדו נתח מעסקה שלא בוצעה כראוי, או שעורך הדין של הצד השני "ידפוק" אתכם, העלות פתאום נראית הגיונית. הרי, בעסקאות מקרקעין מדובר בהרבה כסף, כך שהתשלום לעורך הדין מתגמד.

 

לסיכום

לסיכום, במידה ואתם לוקחים חלק בעסקת מקרקעין, מומלץ לשכור ייצוג משפטי למען שמירה על זכויותיכם ורכישת ידע משפטי לצד שלכם.

פטיש מזהב

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן