איחוד תיקים בהוצאה לפועל – האם ניתן לעשות זאת ללא עו"ד מומחה?

תוכן עניינים

איחוד תיקים בהוצאה לפועל היא פרקטיקה משפטית מוכרת, שיכולה להקל רבות על חייו של בעל החובות ולעזור לו לעשות סדר בבלגן התשלומים וההחזרים. במאמר הבא נחדד את המושג איחוד תיקים בהוצל"פ ונענה על השאלה האם מהלך זה אפשרי ללא עורך דין מומחה

 

מהו איחוד תיקים ולמה הוא טוב?

במקרים רבים של סיטואציות מול הוצאה לפועל, בעל החוב הוא למעשה בעל חובות. הוא מתמודד מול מספר נושים להם הוא חייב כספים ובהתאמה פתוחים נגדו מספר תיקים בהוצאה לפועל. כל זה יוצר סבך בירוקרטי אמיתי שמקשה על חייו של החב וגורם לו ללכת לאיבוד בין כל ההחזרים השונים. על כן קיימת אפשרות של איחוד תיקים בהוצאה לפועל, במסגרתה מתרכזים כל התיקים לתיק אחד גדול שערכו הוא סך כל החובות שנצברו. מהלך זה מקנה בהירות הכרחית לנישום ומאפשר לו להחזיר את התשלום באופן מרוכז וברור.

 

האם תמיד אפשר לאחד?

חשוב לציין שאיחוד תיקים בהוצאה לפועל מתרחש תחת תנאים ספציפיים ולא כל בעל חוב יכול לממש פרקטיקה זאת. על מנת לבצע איחוד תיקים יש לשלם מקדמה ותשלום חודשי קבוע של שלושה אחוזים מסך החוב הצבור. הסיבה למספר זה נעוצה בכך שבגובה תשלום זה מתאפשר החזר של כלל החוב תוך פרק זמן סביר של כשלוש שנים (עם זאת, בחובות שעומדים על יותר ממאה אלף שקל ניתן להחזיר את החוב תוך ארבע שנים, ובסיטואציות חריגות ניתן לבקש אף פרקי זמן ארוכים יותר להחזר).

בנוסף על כך, על התיקים להיות בר איחוד. חובות מסוגים מסוימים יכולים להתאחד לכדי תיק אחד גדול בעוד שחובות אחרים (כמו למשל, חוב על דמי מזונות) אינם מאפשרים זאת. בנוסף חשוב להדגיש שקבלת בקשה לאיחוד תיקים אינה מבטלת אוטומטית עיקולים  והגבלות שהושתו בעקבת תיקי עבר.

 

תמיד טוב שיש עורך דין

כמו כל התנהלות מול לשכת ההוצאה לפועל גם בקשה לאיחוד תיקים כרוכה בלא מעט ניירת. בכדי להגיש את הבקשה יש צורך באיסוף של כל המסמכים הרלוונטיים: צילום תעודת זהות, חוזה שכירות, אסמכתאות על חשבונות שונים, אישורים מביטוח לאומי, תדפיסי פעילויות בנקאיות ועוד. כל אלו מציגים את תמונת המצב הכלכלית של בעל החוב ומאפשר להוצל"פ לבחון את הבקשה ולהחליט לגביה.

ניתן להגיש את ההגשה באופן עצמאי אולם זה לא בהכרח דבר מומלץ. עורך דין מומחה בהוצאה לפועל יידע להתנהל בקלות וביעילות עם כל הכשלים הבירוקרטיים שעומדים לפתחו של מבקש הבקשה. בנוסף ההיכרות העמוקה עם החוק ועם סעיפיו השונים מאפשרת לעורך הדין למקסם את מצבו של הנישום ולסייע לו בקבלת תשובה חיובית בנוגע לבקשה עם תנאים נוחים ככל האפשר. הגשה איכותית של הבקשה מחייבת היכרות עם שלל נושאים משפטיים שונים ועל כן מומלץ ביותר להיעזר בעורך דין הבקי בתחום.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן