הכירו את החוקים החלים על נהגים חדשים בלבד

תוכן עניינים

אחרי 100 שיעורים ו-3 טסטים, הצלחת להוציא רישיון! מזל טוב! מהיום אתה נהג חדש עם חתיכת דף נייר שמשמשת היתר נהיגה. למה לקרוא לך נהג חדש? חוץ מהעובדה שאתה באמת חדש על הכביש, יש כמה חוקים שמבדילים אותך מנהגים וותיקים.

 

מי נחשב נהג חדש?

כל נהג נחשב נהג חדש בשנתיים הראשונות לאחר הוצאת הרישיון ללא קשר לגילו. חברות הביטוח נוהגות להבדיל בין נהג חדש לנהג חדש צעיר, שכן על פי הסטטיסטיקות לנהג חדש צעיר סבירות גבוהה יותר להיות מעורב בתאונת דרכים. אקסידנט זו מתרחשת לרוב בשל חוסר הניסיון בכביש וגילו הצעיר של הנהג.

נהג חדש צעיר – נהג חדש שעדיין לא הגיע לגיל 24. ביטוח נהיגה לנהג חדש צעיר גבוה מהביטוח לנהג חדש לא צעיר.

 

למה לשים תוויות?

לנהג חדש יש כמה כללים שלא חלים על נהגים וותיקים:

 

  1. תקופת המלווה

כאשר עוברים את מבחן הנהיגה המעשי (טסט) מקבלים היתר נהיגה זמני בצורת דף נייר קטן. את היתר זה ניתן להחליף בכרטיס פלסטיק רק לאחר סיום שעות הנהיגה עם מלווה.

תקופה זו תיארך חצי שנה מקבלת הרישיון, כאשר ב-3 החודשים הראשונים על הנהג לנהוג עם מלווה לאורך כל שעות היממה, וב-3 החודשים הנותרים יזדקק לו רק בשעות הלילה. שעות הלילה מוגדרות מ-21:00 ועד 6:00.

החלוקה לשעות תהיה כדלהלן: לפחות 50 שעות נהיגה סך הכל – מהן 20 שעות נהיגה בדרך עירונית, 15 שעות נהיגה בדרך בין עירונית, ו-15 שעות נהיגה בלילה.

אם לאחר 6 חודשים עדיין לא סיימתם את השעות, יינתן לכם היתר נהיגה זמני נוסף התקף גם כן לחצי שנה.

מי רשאי להיות מלווה? כל מי שמעל גיל 24 ויש בידו רישיון כבר 5 שנים לפחות, או כל מי שמעל גיל 30 ויש בידו רישיון כבר 3 שנים לפחות.

 

  1. הגבלה על הסעת נוסעים

אם הנהג הינו נהג חדש וגילו קטן מ-21 – הוא רשאי להסיע עד 2 נוסעים נוספים ברכב, כאשר הוא נוהג ללא מלווה.

 

  1. שלט נהג חדש

על כל הנהגים החדשים לנהוג עם שלט נהג חדש צהוב מוצמד לשמשה האחורית של הרכב.

 

  1. עבירות תנועה וריענון נהיגה

החוק מחמיר מאד ביחס לעבירות תנועה כשמדובר בנהג חדש. אם הנהג יעבור על החוק בצורה כלשהי הוא צפוי להיענש בחומרה רבה יותר ויהיה עליו לעבוד קשה יותר על מנת לקבל את רישיונו בחזרה.

נהגים שצברו 5 שנות ותק בכביש או שמלאו להם 21 שנים, יזומנו לקורס ריענון נהיגה בין יומיים על מנת להמשיך להחזיק ברישיונם.

 

לסיכום

לנהגים חדשים כמה חוקים שמבדילים אותם מן השאר על מנת לדאוג שאלו לא יעשו שטויות על הכביש, אך אל חשש, לא קשה לעמוד בחוקים אלו, ובסוף גם אתם תפסיקו להיות נהגים חדשים.

כביש

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן