מהן המטרות שרוצים להשיג בהליך חדלות פירעון

תוכן עניינים

חוק חדלות פירעון הינו חוק חדש שהינו חידוש לפקודת פשיטת רגל שהייתה נהוגה עד לחקיקת החוק החדש. מטרות החוק הן בעיקר פתיחת האפשרות לכל אדם, עסק או תאגיד שנקלעו למצוקה כלכלית להצליח להרים את הראש מעל המים ולקבל הזדמנות שנייה עם דף כלכלי חלק.

 

איך מגיעים למצב של חדלות פירעון

אנשים או עסקים רבים עלולים להתדרדר כלכלית ממגוון סיבות שלאו דווקא שייכות להתנהלות שגויה, פזיזה או בזבזנית. נטילת הלוואות מרובות עלולה להוביל את הלווים לפערים גדולים בין היכולת לשלם לבין ההחזרים הקבועים, בעיות כלכליות עלולות לנבוע מסיטואציות מפתיעות כמו מצב רפואי או משפחתי שגרם להוצאות גבוהות שלא היה ניתן לצפות, קריסה של מקור הפרנסה מסיבות שונות או באמת קשיים בניהול נכון של הפן הכלכלי של החיים או עסק. במצבים כאלה מומלץ לדבר עם עורך דין חדלות פירעון על מנת להכיר את האופציות שלכם.

 

מהן מטרות החוק

החוק החדש מאפשר לשני הצדדים להגיש את הבקשה למתן צו פתיחת הליכים חדלות פירעון מכיוון שלשני הצדדים יש עניין במקרה כזה. הנושה לא מקבל את כל הסכום שאמור לקבל והחייב מסכן א עצמו להיות לקוח מוגבל וכו'. מטרות החוק החדש הן:

  1. להביא את החייב לשיקום כלכלי ככל האפשר.
  2. למקסם את התשלום שיוחזר לנושים.
  3. לקדם את החייב להשתלבות מחודשת במרקם החיים הכלכליים.

 

מה ההבדל בין פקודת פשיטת רגל לבין החוק החדש

חוק חדלות הפירעון בעצם מחליף את פקודת פשיטת הרגל, עיקר ההבדל ביניהם הוא בעיקרון המאמין השונה של כל חוק. החוק לחדלות פירעון בשונה מפקודת פשיטת הרגל אינו מתייחס אל מצב של חדלות פירעון כאל פגם מוסרי של החייב – משהו לא בסדר שהוא עשה. אלא מתייחס למצב הזה כאילו היה מתרחש לכל אחד ולכל עסק ועל החברה לעשות את כל מה שתוכל על מנת להחזיר את חדלות הפירעון ולהמשיך מנקודה טוב יותר.

 

איך מקבלים צו לפתיחת הליכים לחדלות פירעון

הצו הנ"ל הוא הצו המקביל לצו כינוס נכסים על פי הפקודה הקודמת, את הצו מעניק לחייב הממונה על התיק. בנוסף לצו המתקבל יוקפאו הליכים נגד היחיד ואם הוטלו עליו מסגרות בהליכי גבייה, עיקורי משכורות, הליכו הוצאה לפועל וכדומה – ההגבלת יבוטלו.

 

מהו הסדר נושים

הסדר נושים הוא הסדר בין החייב לנושים אחרים שלהם הוא חייב כספים, להסדר הנ"ל ניתן להגיע באופן עצמאי עם הנושים עוד לפני הגשת בקשה לחדלות פירעון. הסדר הנושים הוא הסדר שנועד להקל את החייב בהחזרי תשלומים.

 

לסיכום

חוק חדלות הפירעון הינו חוק שמקדם שיווין, התחלה חדשה ועצמאות כלכלית נבונה. על מנת לקבל את המגיע לך בתור חייב מומלץ להעזר בעורך דין לחדלות פירעון.

ציוד משפטי

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן