משקיעים דרך קרן השתלמות? יכול להיות שיש דרך טובה יותר

תוכן עניינים

כבר תקופה שקרן השתלמות ידועה כמכשיר פיננסי חכם לצבירת חיסכון לטווח הבינוני. קרן השתלמות משתלמת לעובד בגלל הפטור במס הניתן בזמן משיכת הכספים. אם התמזל מזלכם ויש לכם קרן השתלמות על שמכם, כדאי שתכירו את קרנות ההשתלמות הטובות ביותר כדי להנות גם מההטבות שלהן.

 

למה קרן השתלמות משתלמת?

הפקדה לקרן השתלמות משתלמת לעובד. עובד עצמאי המפריש לקרן השתלמות זכאי לקבל פטור ממס על ההפקדה. לעומתו, שכיר המפריש לקרן ההשתלמות שלו זכאי לפטור ממס על רווחי ההון אך ורק בזמן משיכת הכספים.

מס על רווחי הון בישראל מחייב תשלום על כל רווח מהשקעה. מה שאומר שצריך לשלם 25% מהרווחים. קרן השתלמות חוסכת את הצורך בתשלום זה ולכן היא גם מאוד פופולארית.

 

איך בוחרים קרן השתלמות רווחית?

קיימות קרנות השתלמות רבות. חברות ביטוח רבות מנהלות קרנות משלהן ולכן כדאי להשוות ביניהן כדי לקבל את קרן ההשתלמות הטובה ביותר. נניח והמליצו לכם על קרן השתלמות הראל. אין ספק שמדובר בחברה מוכרת וידועה ואתם סומכים עליה.

למרות זאת, אתם רוצים לדעת שנתוני הקרן משתלמים לכם בפן האישי ולכן בבחירת קרן השתלמות ההמלצה היא להיעזר במערכות דיגיטליות שפותחו לצורך כך. מערכת השוואה של קרנות השתלמות מקלה על מבוטחים רבים ומובילה אותם לקרנות משתלמות בסופו של דבר. כדי לבדוק אם יש דרך טובה יותר ההמלצה הגורפת היא להיעזר במערכת הזו.

 

אחרי כמה זמן ניתן למשוך את החסכון?

חסכון בקרן השתלמות הוא חסכון משתלם בו המעסיק מפריש עד 7.5% מהשכר של העובד והעובד גם הוא מפריד סכום של עד 2.5% משכרו. מדובר בהטבה לעובדים ולא כל מעסיק מאפשר זאת לעובדיו. לאחר 6 שנים מיום פתיחת הקרן, תוכלו למשוך את כספי הקרן וליהנות מסכום נאה. למרות זאת, יש המעדיפים להמשיך את החיסכון או אפילו להיעזר בו לצרכי הלוואה וכבר נסביר איך בדיוק.

 

הלוואה מקרן השתלמות

אם יש לכם קרן השתלמות על שמכם ואתם מעוניינים בסכום כסף עבור קפיצה להשקעה כלשהיא או כל מטרה אחרת, באפשרותכם ליטול הלוואה מחברת קרן ההשתלמות על חשבון הקופה שלכם בריביות משתלמות במיוחד.

אם כספי הקופה נזילים וניתנים למשיכה (אם עברו 6 שנים), תוכלו להלוות עד 80% מכספי הקופה. במקרים בהם הקרן לא נזילה ועדיין לא עברו 6 שנים, ההלוואה שתתאפשר תהיה עד 50% מהחיסכון המצטבר.

 

ממנפים את ההשקעה

הרבה בוחרים למנף את השקעתם ולאחר 6 שנות הפקדה לקופת השתלמות, הם מעבירים את הכסף להשקעה אלטרנטיבית אחרת. זו יכולה להיות השקעה בהלוואות חברתיות, השקעה בנדל"ן, השקעה בתיק השקעות ועוד. בסופו של דבר, כל אחד פונה להשקעה שחשק בה אך לא היו לו מספיק מזומנים כדי להשתתף בה.

זכוכית מגדלת

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן