נפצעת בעבודה ולא יכול לעבוד? יתכן ומגיעים לך פיצויים

תוכן עניינים

מקום העבודה אמור להוות עבורנו מקום בטוח, בו נוכל לבצע את התפקיד שלנו על הצד הטוב ביותר. גם אם מקום העבודה שלכם הוא אכן מקום שאתם מרגישים בו כך, אתם עשויים להגיע למצב של פציעה בעבודה שתמנע מכם את היכולת לעבוד. במצב הזה ייתכן שמגיעים לכם פיצויים. עוד על כך במאמר הבא.

 

פציעה במהלך העבודה

בכל מקום עבודה, עובד עשוי להיפצע. הפציעה יכולה להיות קשורה לעבודה ויכולה שגם לא להיות קשורה לעבודה. פציעה בעבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בהיקפים שונים. במקרה הטוב, העובד יספוג נזק קל, שלא ימנע ממנו להמשיך בעבודתו לאחר התאוששות כלה.

במקרה הרע, פציעה במהלך העבודה עשויה לגרום לעובד להיות מושבת לפרק זמן קצר או ארוך, ואפילו לאבד את היכולת שלו לעבוד. ניתן לקבל פיצויים על ידי תביעת נכות מעבודה ועל ידי תביעות נוספות.

 

מה החוק אומר?

החוק בישראל מתייחס למצב בו עובד נפצע במהלך העבודה שלו. לפי החוק, עובד שנפצע במהלך העבודה שלו ובמקום העבודה שלו, נחשב לעובד שעבר תאונת עבודה. תאונת עבודה מעניקה זכויות שונות לעובדים שנפגעו במהלך העבודה שלהם. החוק קובע שגם אם נפגעתם או נפצעתם בתאונת דרכים, בדרך אל העבודה שלכם או בדרך חזרה משם, אתם עשויים להיחשב לנפגעי תאונת עבודה.

 

פציעה שלא מאפשרת לכם לעבוד

אם הפציעה מספיק חמורה, אתם עשויים שלא להצליח לחזור למקום העבודה שלכם. הדבר לא תלוי רק בחומרת הפציעה, אלא גם באופי המקצוע שלכם. החזרה לעבודה יכולה לקרות לאחר פרק זמן קצר, פרק זמן ארוך או שאפילו לא להתחרש בכלל.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

המצב המדאיג ביותר עבור עובד שנפצע במהלך העבודה שלו הוא אובדן כושר העבודה. אובדן זה, משמעותו עיבוד היכולת להשתכר ולהתפרנס באופן עצמאי. לכל עובד יש רכיב בפנסיה של ביטוח אובדן כושר עבודה, המאפשר הגשת תביעה לקבלת פיצויים.

 

הגשת תביעה

ביטוח אובדן כושר עבודה מתאפשר באמצעות ההפרשה החודשית שלנו לפנסיה. חלק מההפרשה מגיע לטובת ביטוח אובדן כושר עבודה. במצב בו עולה חשש לאובדן כושר העבודה, ניתן לתבוע את חברת הביטוח שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם ולקבל פיצויים.

 

דמי פגיעה

כל עובד שנפצע במהלך עבודתו יכול להגיש בקשה לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה. דמי הפגיעה משולמים לפרק זמן של עד שלושה חודשים. הם מחושבים לגובה של 75% מהמשכורת של העובד שנפגע, וניתנים לו על פרק הזמן בו הוא מושבת.

 

קצבת נכות מעבודה

קצבה זאתי מוענקת לעובדים שהפציעה שלהם הייתה כל כך חמורה, עד כדי כך שהם סובלים מנכות קבועה. גם אם העובדים מסוגלים לחזור לעבוד, אך עדיין הם סובלים מנכות קבועה, הם יכולים להגיש תביעה לביטוח הלאומי לצורך קבלת הקצבה.

תביעת נכות מעבודה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן