האם שכר טרחה של עו"ד הוא קבוע?

תוכן עניינים

פעמים רבות אנחנו נצרכים להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי, אשר ייצג אותנו מול מערכת המשפט וידאג לשמור על האינטרסים שלנו מול גורמים אחרים. עבור שירותיו המקצועיים של עורך הדין אנו משלמים שכר טרחה בהתאם, וכאן עולה השאלה – האם שכר הטרחה של עורך הדין הוא קבוע?

 

מתי ניעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי?

במדינות מתוקנות, ומדינת ישראל בכללן, קיימת מערכת חוק ומשפט, אשר נועדה להסדיר את דרכי ההתנהלות המקובלות בתחומים שונים בחיים ולעגן את הזכויות האזרחיות של כלל האזרחים, על פי חוקים ותקנות שונות.

עו"ד מוסמך הוא הגורם המקצועי הבקיא ושולט בדיני החוק ובמקרים בהם הזכויות שלנו נפגעו ובמקרים בהם אנחנו מעוניינים לשמור ולהבטיח את האינטרסים שלנו בעסקה מסוימת מול גורמים שונים, כמו למשל עסקת מקרקעין, הרי שנצטרך להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום – עורך דין מקרקעין.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר בוחרים עורך דין?

תחומי ההתמחות הרבים ועצם העובדה כי כמעט כל אדם נזקק בשלב כזה או אחר בחייו לשירותיו של עו"ד מקצועי, הביאו לכך שניתן למצוא כיום מספר רב של עורכי דין, מה שהופך את הבחירה בעו"ד הדין המתאים והמומלץ ביותר למשימה מאתגרת למדי. לפיכך, כאשר בוחרים עו"ד מקצועי, מומלץ לבחון את הפרמטרים הבאים:

 

תחום התמחות

את עורך הדין המיועד מומלץ לבחור בהתאם לסוג ההתמחות הספציפית במקרה הנדון. כך למשל, ככל ומדובר בעסקת מקרקעין, יש לבחור עו"ד בעל התמחות במקרקעין.

 

ניסיון ומקצועיות

בסופו של דבר, ניסיון ומקצועיות הם הפרמטרים העושים את ההבדל ומאפשרים לנו לוודא כי אכן מדובר בעו"ד מהשורה הראשונה.

 

זמינות ויחס אישי

תהליך משפטי הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, היכול להימשך זמן מה. על מנת שהתהליך יעבור בצורה נעימה ומתוך תיאום ציפיות מלא, מומלץ לוודא כי עורך הדין שומר על זמינות גבוהה ויחס אישי ללקוחותיו.

 

שכר הטרחה של עורך הדין – כדאי לדעת

עבור שירותיו המקצועיים של עורך הדין נצטרך לשלם שכר טרחה, כאשר שכר הטרחה אינו קבוע, אלא משתנה בין עסקה לעסקה. שכר טרחת עו"ד מהווה לרוב אחוז מסוים מסך העסקה, כשהוא נקבע לרוב על פי פרמטרים של מורכבות ושווי העסקה.

 

כיצד נוכל לדעת מה שכר הטרחה שגובה עורך הדין?

לאור חשיבות שירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, שכר הטרחה אינו צריך להוות את השיקול העיקרי בבחירת עורך הדין, שכן לפעמים מחיר זול מתברר כהוצאה יקרה. יחד עם זאת, עורך דין מקצועי ומהימן ייתן לכם בפגישת הייעוץ הראשונית את הפרטים המלאים אודות שכר הטרחה, כך שתוכלו לדעת בדיוק ובשקיפות כמה אתם צפויים לשלם עבור שירותיו.

 

לסיכום

כמעט כל אדם בישראל נזקק בשלב כזה או אחר בחייו לשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, על מנת להבטיח לעצמו ראש שקט ובטוח בהיבטים המשפטיים השונים (מקרקעין, צוואות וירושות ועוד). עבור שירותיו המקצועיים של עורך הדין נצטרך לשלם שכר טרחה, המשתנה בין עסקה לעסקה ומהווה לרוב נגזרת של אחוז מסוים משווי העסקה.

האם שכר טרחה של עו"ד הוא קבוע?

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן