אתם מתגרשים? אלו הפרטים שחשוב שתכירו

תוכן עניינים

גולשים רבים מחפשים אינפורמציה עדכנית שתאפשר להם להכיר את הליך הגירושין מקרוב. שכן, מדובר בעניין שניתן ללמוד עליו תוך כדי תנועה. מדריך זה עולה לאתר על ידי מביני ענין בתחום שרוצים להעלות את המודעות לתהליך הנפוץ, כדי להקל על אלה שצפויים לקחת בו חלק בקרוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בכל הפרטים החיוניים שיעשו לכם סדר.

 

עובדה ראשונה – אתם לא לבד

בחרנו לפתוח את המדריך בדברי תמיכה. שכן, אנו יודעים שהליך גירושין זה לא עניין של מה בכך. מדובר במצב שעשוי להוביל לקשיים נפשיים. לכן, נמליץ שלא להישאר לבד ולהסתייע בחברים, מכרים או פסיכולוגים ופסיכיאטרים.

 

עובדה שנייה – סכום הכתובה יכול לתפוס בימינו

זוכרים את הרגע המרגש שבו החתן ישב עם הרב וחתם על הכתובה? אם כך, כדאי שתדעו שלסכום שמופיע בכתובה שלכם יש כוח משפטי. כך שניתן לומר בעצם שהסכום לתשלום שנכתב בה יכול להיות קביל בפני בית המשפט. חשוב שבנות הזוג יכירו בעובדה זו, כדי שהן יגישו תביעת כתובה לאחר גירושין תוך הסתייעות מצד מומחה בתחום, במידה והן ירצו לקבל את המגיע להן.

עורך דין גירושין

עובדה שלישית – כדאי להסתייע בטוען רבני מומלץ

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק במידע בסיסי על גירושין מבלי להציג את ההסתייעות מצד טוען רבני יוסי יאקאב. נסביר שטוען רבני יכול לסייע למי שמקפידים על אורח חיים חילוני ודתי כאחד, בגלל הסיבות הבאות:

  1. הטוען הרבני יוכל להסביר אודות ההלכות והמנהגים היהודיים
  2. מדובר בבעל מקצוע שמחזיק בטכניקות גישור ובוררות שיכולות להוביל לפתרון בעיות ומחלוקות בין בני הזוג
  3. יכול לכוון אתכם לקבלת תמיכה מצד גורמים מוסמכים
  4. יבטיח שהליך הגירושין יתקיים בהתאם לאמונה והנוהג הדתי שלכם

 

עובדה רביעית – יש 2 סוגים עיקריים של משמורת ילדים

זוגות שצפויים להתגרש עם ילדים צפויים לשמוע את המושג "משמורת", מבלי שהם יודעים במה מדובר. זו ההזדמנות להכיר מקרוב את 2 סוגי המשמורת הקיימים:

  1. משמורת פיזית – הכוונה למשמורת שנוגעת למקום המגורים שבו הילדים יתגוררו (כלומר, מגורים עם האם או האב). חשוב לציין שמשמורת זו יכולה להיות להתחלק באופן שווה בין ההורים או בווריאציה אחרת שמתאימה לשני בני הזוג
  2. משמורת משפטית – הכוונה למשמורת שנוגעת לזכותו של כל הורה בכל הנוגע לקבלת החלטות חשובות שקשורות לאופן הגידול של הילד. מדובר לצורך הדוגמא בנושאים הבאים:

– סוג החינוך (דתי, חילוני, אנתרופוסופי ועוד)

– בריאות

 

מילים אחרונות לסיום

כל איש ואישה שצפויים להתגרש, צריכים להכיר מקרוב את 4 הדברים שהוצגו במדריך זה. שכן, אלה יאפשרו להם לעבור בין הפגישות והמטלות השונות, תוך היכרות מעמיקה עם התחום. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע הדרוש, כך שנותר לכם רק להעביר אותו הלאה ולתמוך (ולהיתמך) בחברים שצפויים לעבור את ההליך בעצמם.

להתגרש

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.