מה ההבדל בין גירושין עם ילדים ולגירושין בלי?

תוכן עניינים

תהליך גירושין הינו תהליך לא פשוט, שמצריך הגעה לפשרה ולהבנה על הרבה מאוד דברים. כאשר יש ילדים בתמונה – תהליך הגירושין נעשה קשה אף יותר, ולעיתים רבות מגיע לעימותים משפטיים שנמשכים הרבה מאוד זמן. על ההבדלים בשני המצבים – בעמוד הקרוב.

 

חתונות

כל אחד מאיתנו חלם להתחתן בשלב כזה או אחר בחיים, ודמיין שהחתונה תהייה האירוע המושלם ביותר, הנוצץ ביותר והמבריק ביותר לכל חייו. משלב הצעת הנישואין ועד לאולם האירועים, הדיג'י, כמות האורחים האדירה שמגיעה לשמח ולחלוק אתכם את שמחתכם – הם רק חלק קטן מהדברים שזוכרים גם לאחר שנים רבות.

למידע נוסף על ארגון ותכנון חתונות ואירועים: https://saveadate.co.il

לעיתים מסיבות כאלה ואחרות, בוחרים בני הזוג להיפרד ולהמשיך בדרכים נפרדות בחייהם. תהליך זה נקרא גירושין. תהליך הגירושין הינו תהליך לא פשוט בכלל, ומעט מאוד זוגות מצליחים לסיים אותו בצורה חלקה ללא עימותים כאלה ואחרים. תהליך הגירושין נעשה אף קשה יותר, אם יש ילדים בתמונה: כיצד תתבצע כעת חלוקת הרכוש (הרי הגבר צריך לשלם דמי מזונות עד שאחרון הילדים עובר את גיל 18), כיצד תתבצע החלוקה על הילדים ועוד.

ריכזנו עבורכם את שלושת ההבדלים העיקריים בין הליך גירושין ללא ילדים להליך גירושין שמלווה בילדים.

ריב על ממון
ריב על ממון

הליכי גירושין

תהליך גירושין ללא ילדים, הינו תהליך שונה בתכלית מתהליך גירושין עם ילדים.
ההבדל הראשון הוא עניין המזונות. החוק במדינת ישראל קובע שעל הגבר לשלם דמי מזונות לאישה על כל ילד שנמצא מתחת לגיל 18. תהליך חישוב גובה דמי המזונות מתבצע בהתאם להכנסת כל אחד מבני הזוג, גילאי הילדים, המצב הכלכלי ועוד. באופן כללי, כל גבר יחויב לשלם לגרושתו על פי חוק דמי מזונות על כל ילד משותף שיש להם, עד שהילד מגיע לגיל 18 והוא נחשב על פי חוק 'בגיר'.

ההבדל השני הוא עניין המשמרות. כאשר יש ילדים, סביר להניח ששני בני הזוג ירצו כל אחד לראות את הילדים, לגדל אותם ולקחת חלק בחיים שלהם. גם פה שמענו לא פעם אחת ולא פעמיים, על מקרים קשים מאוד בבית משפט שנדרשו שבועות רבים עד לקבלת הכרעה. כל כמה ימים תהייה תחלופה בין בני הזוג, האם הילדים יורשו לישון אצל אחד מבני הזוג בלבד – אלה הן רק חלק קטן מהשאלות שצצות במצבים כאלה.

ההבדל השלישי הוא חלוקת הרכוש. סביר להניח שהסכם חלוקת הרכוש יהיה ארוך יותר כאשר יש ילדים בתמונה. מדוע? מכיוון שהגבר נאלץ לשלם דמי מזונות במשך מספר שנים (בהתאם לגילאים של הילדים), ולכן הוא עשוי לבקש נתח גדול יותר בגודל הרכוש. גם כאן, אנו רואים לא אחת מקרים שמגיעים לבתי המשפט ומסתיימים בטונים צורמים. אם יש אפשרות להגיע להסכם גירושין מסודר, כזה שיימנע מצבים לא נעימים גם מהילדים – עשו זאת!

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.  

גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך