החוק לגבי ילדים וגירושין

תוכן עניינים

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה והם אמורים להמשיך לשתף פעולה יחד לטובת הילדים וגידולם. הילדים תמיד יראו בהורים את המשפחה שלהם, גם אם הם חיים בנפרד וככל שהם קטנים יותר כך הם עדיין תלויים בשניהם.

לכן העצה הטובה ביותר היא להיפרד בצורה יפה וחברית כמה שרק אפשר. ככל שהפרידה תהיה "חלקה" יותר, כך הדבר יטיב מאוד עם הילדים ויעזור להם להסתגל למצב החדש, לרכך את המעמסה הרגשית ולאפשר להם לשמור על שגרה מבחינה לימודית וחברתית. אם צריך, יש להגיע לדיונים אצל מגשר כדי שיסייע להליך הגירושין התקין.

מהו הסכם הגירושין?

ההסכם לפרידה בין ההורים צריך לכלול לא רק את חלוקת הרכוש אלא גם את תוכנית ההורות העתידית וכלכלת הילדים (תשלום דמי מזונות). זהו החלק המעשי של הגירושין, שמפרט את האחראיות ההורית של כל אחד מהצדדים. ככל שהוא יהיה מפורט יותר ומדויק יותר, כך יתבצעו כמה שפחות חיכוכים ומריבות או חילוקי דעות עתידיים. ההסכם צריך להיכתב בצורה ברורה וחד משמעית ועל עורך הדין לוודא ששני הצדדים מבינים היטב את הכתוב ומסכימים לכל הסעיפים שבהסכם.

אצל מי הילדים אמורים לישון?

כל עוד שני ההורים כשרים לגידול ילדיהם, מאוד רצוי שהם ישנו בשני הבתים ובכל גיל. אם מדובר בתינוק שיונק, מובן שצריך לגלות גמישות והבנה גדולים יותר, אבל אפשר להגביל מפגשים בזמן, ליצור מפגשים תכופים יותר וכל מה שיוביל לתהליך התקשרות עמוק יותר של הילד עם שני הוריו. הדבר חיוני מאוד להתפתחותו.

למרבה הצער ישנה תופעה נפוצה של רצון לנקום בבני הזוג, בין אם בעקבות "לכלוך" שנוצר בעת הגירושין וחלוקת הרכוש ובין אם בגלל סיבת הפרידה עצמה, כמו למשל חשיפת בגידה לאחר התחקותו של בלש פרטי אחרי בן/ בת הזוג האחרים. על פי מחקרים – כל מניעה בזדון של לינה אצל ההורה השני תפגע בכושר התלות של הילד ותגרע מבריאותו הנפשית. לכן חשוב להשאיר מאחור את היחסים הרומנטיים ולהתמקד אך ורק בטובתם של הילדים, מבלי שהם ישמשו ככלי לנקמה.

בלש
בלש

מהן קצבאות הילדים שהמוסד לביטוח לאומי משלם להורים גרושים?

המוסד לביטוח לאומי דואג להעביר להורי הילדים הגרושים קצבאות שונות. בדרך כלל הקצבה הנה חודשית ולצידה מתקיים גם מענק לימודים שנתי. בדרך כלל, על פי רוב הסכמי הגירושין קצבת הילדים עוברת לאם ולכן היא תקבל אוטומטית גם את מענק הלימודים השנתי ואת נקודות הזיכוי בעבור הילדים. את הקצבה של הביטוח הלאומי לא ניתן לפצל ולחלק בין שני ההורים – גם אם הם במשמורת משותפת או אחריות הורית משותפת. מה שכן אפשרי, הוא לתאם את הדברים כך שכל הורה יקבל קצבת ילד בעבור אחד מהילדים. רצוי מאוד להתחשב בנושא התשלומים מביטוח לאומי ותוכנית החלוקה בין ההורים במקרה של משמורת משותפת, בזמן שמחליטים על גובה דמי המזונות.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.  

גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך