תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תוכן עניינים

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן הריון, מתרחש לא פעם בקרב בני זוג, ועל כן, לא פעם המצב מגיע לכדי החלטה של פתיחת תיק גירושין. על מנת לעשות זאת בצורה נכונה, במיוחד בתקופה רגישה זו, חשוב לדעת את כל המידע על תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון.

כיצד מתבצע התהליך

במסגרת פתיחת תיק גירושין יש להגיע להסכם גירושין. הסכם זה עוד טרם הלידה, צריך לקבל את אישור בית המשפט. במסגרת פתיחת תיק גירושין במהלך היריון, יש לעגן בהסכם את חלוקת משמורת הילד, ואף ראייה של היילוד כבר במהלך הלידה.

כיצד פותחים תיק גירושין

על מנת לעשות זאת, יש להתייעץ עם עורך דין גירושין אשר יידע להכווין, לייעץ ולוות במהלך כל התקופה המתוחה הזו.

חשוב לדעת שבית המשפט מקשה מאוד על גירושין בזמן ההריון וינסה לכוון לשלום בית. כך גם בית הדין הרבני.

בנוסף חשוב לדעת, שהליך הגירושין נמצא בחזקתו של בית הדין רבני ולכן אם תגישו בקשה לפתיחת תיק גירושין במהלך הריון, סיכוי גבוה כי ההחלטה תתקבל רק לאחר הלידה.

בכל מקרה, על מנת לפתוח תיק גירושין יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • פתיחת תיק ברבנות – כל ההליך מתחיל בפתיחת תיק ברבנות שכן הרבנות היא הגורם המוסמך במדינת ישראל לענייני גירושין.
  • יצירת הסכם גירושין – במידה ובני הזוג מקבלים החלטה משותפת להתגרש חשוב לדעת שניתן להגיש בקשה משותפת וכן עם הסכמה לגירושין ובמצב זה התיק יהיה מעט קל יותר. יש לצרף מספר מסמכים רלוונטים בנושא כמו הסכם גירושין מאושר, טופס בקשה משותף לגירושין, תעודות זהות ועוד. במידה ובני הזוג לא קיבלו זאת בצורה משותפת, ההליך עשוי להיות מורכב יותר והוא נקרא תביעה לגירושין

 

מידע על תביעה לגירושין במהלך היריון

במידה ורק צד אחד במהלך ההיריון מחליט על גירושין ישנו צורך בתביעה לגירושין. את התביעה מגישים לבית הדין הרבני וכן מצרפים מסמכים רלוונטיים נוספים המפרטים על עילות הגירושין, תעודות זהות, קבלה על תשלום אגרה ועוד.

גירושין
גירושין

עו"ד גירושין – איך הוא יכול לעזור

עורך דין לענייני גירושין מכיר את הליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון מא' ועד ת'. עורך דין מקצועי פתח עשרות תיקים, מכיר את הגופים השונים, יודע כיצד למלא את המסמכים בצורה נכונה וידאג כי ההליך יתבצע בצורה המועילה ביותר עבורך.

ליווי של איש מקצוע איכותי, יכול לעשות את ההבדל בין הליך כואב, מייגע וללא תוצאות, לבין הליך ברור, מעט נעים יותר ועם תוצאות מיטיבות יותר.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.  

גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך